pillen met antioxidanten er in zijn over datum kan je ze dan nog innemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel over de datum?

Antwoorden (4)

Het lijkt me niet verstandig om wat dan ook dat over datum is te consumeren. Geneesmiddelen lijkt me helemaal een hachelijke zaak.
Niet doen, of op zijn minst de mening van arts of apotheker vragen. Niet die van 'de gewone burger' op GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is over datum?
een maand over datum, mits goed bewaard, zou ik geen punt van maken.
langer zou ik niet doen.
ook die anti-oxidanten vallen uiteen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Wegdoen!

Het voedingscentrum zegt hier het volgende over:
"Extra antioxidanten nemen is niet nodig. Pillen waarin veel meer antioxidanten dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zitten, kunnen het risico op kanker juist vergroten"

Het Voedingscentrum adviseert daarom deze supplementen niet te slikken.
Wel voldoende groenten en fruit eten, maar pillen hoeft niet, is zelfs af te raden.

Niet alleen het voedingcentrum zegt dit. Na een paar minuten googelen, krijg je dit meerdere malen bevestigd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijnen die over datum zijn mogen normaalgezien niet gevaarlijk worden. Ze gaan wel minder goed werken. Ik veronderstel dat dat voor zulke additieven ook geldt. Dubbelcheck even met dokter of apotheker.