Wat kan ik doen tegen te veel eten en drinken? (uitleg)

ik koop altijd veel te veel snoep altijd een zak per dag en drink wel meer dan 20 dingen per dag dat is niet normaal nee maar toch doe ik het, en ik vind het moeilijk om er mee te stoppen, snoep is best ranzig maar toch blijf ik het eten .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer meer regelmaat in je eetpatroon te brengen. Eet niet telkens een beetje, eet 3 keer op een dag wat meer (dat is het hele eieren eten achter ontbijt, lunch en diner).

Als je dit doet heb je minder behoefte aan extra's tussendoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon geen snoep meer kopen en water drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niet meteen alles wilt laten, begin dan eens met de helft van wat je nu eet en drinkt en telkens wat minder totdat je op een normaal hoeveelheid snoepen en drinken zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer elke dag minder te drinken en minder te snoepen. Totdat je net zo veel eet/ drinkt al de meesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer geen contant geld bij je te helpen, alleen een pinpas bijvoorbeeld of helemaal niets.
(Als je een snoeppot hebt) Vraag aan je ouders of ze deze 1 keer per week willen vullen vullen met 1 zak snoep. Hier moet je de hele week mee doen. Zo zorg je ervoor dat je minder gaat snoepen omdat je een beperkt aantal snoepjes hebt.
Voor het te veel drinken: Drink bij elke maaltijd een glas water. Naar school neem je een flesje met water mee, die je kunt vullen. Met een flesje water moet je doen tot de middag pauze, hierna vul je hem nog een keer waar je dus tot theetijd (4 uur) mee moet doen. Als je weer thuis bent drink je een glas water.