waarom is menstruatie zo pijnlijk ?

sommige vrouwen hebbe behoorlijk veel pijn en voelen zijn behoorlijk beroerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Martina je hebt nog maar 1 punt , waarschijnlijk omdat je je vragen bent vergeten te sluiten. Als je je vraag sluit krijg je je punten terug.

Antwoorden (3)

Vaak hebben vrouwen die buikpijn hebben dikker slijm bij het vloeien. Je baarmoeder probeert dit doormiddel van samenknijpen eruit te werken. Dit geeft het krampgevoel.
Warme kruiken, de buik masseren een glaasje alcohol of een asperine om bloed te verdunnen kan helpen. Probeer bezig te blijven, in je bed kruipen en alleen maar je buikpijn voelen maakt het vaak nog pijnlijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien slikken ze menstruatie pillen met een lege maag. Kan de oorzaak zijn van veel pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Menstruatiepijn wordt veroorzaakt door krachtige samentrekkingen van de baarmoeder die het baarmoederslijmvlies afstoot. De pijn wordt langzaam erger en verdwijnt na een hoogtepunt meestal weer snel.
Menstruatiepijn is vergelijkbaar met de pijn die optreedt tijdens een wee. Het is vooral de eerste 2 dagen van de menstruatie. Er is geen verband aangetoond tussen de menstruatiepijn en de hoeveelheid bloedverlies. Weinig bloedverlies kan samengaan met veel pijn, en veel bloedverlies met weinig pijn.