Heb ik een griepje of wat anders ?

Ik ben al de hele week verkouden. Maar zins gisteren voel ik me toch behoorlijk ziek.ik heb het Koud dan weer warm, overgeven( door het vele hoesten) en alles doet me pijn! Het is net of er een grote kerel op mijn borst zit! ( ik heb even gecheckt en dat was niet zo) ook ben ik steeds duizelig. En voel ik regelmatig schokjes door me lijf schieten. Ik kan dit niet echt goed uitleggen. Wat zijn die schokjes?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook heb ik overal spierpijn, en haarpijn over mijn hele lichaam! Ook op veel plekken waar ik helemaal geen haar heb. Benen enzovoort...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk een goede griep. Niet gek met dit weer. Warm weer dan weer koud en/of nat weer. Wat die schokjes betreft zou ik het niet weten. Zullen misschien wel korte kou rillingen kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griep heeft niets te maken met het weer.
Een stevige verkoudheid zo te horen... Griep gaat vaak gepaard met koorts, iets wat je niet echt hebt denk ik, al zit het er wel tegen aan. Ga maar lekker naar bed, beetje uitzieken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spierpijn over je hele lichaam, koorts, lichtschuwheid en je echt ziek voelen betekent vrijwel zeker griep. Dat is iets anders dan een verkoudheid, die zich in de bovenste luchtwegen, de neus-keelholte afspeelt. Het gaat om twee verschillende soorten virussen. Griep zit echt in de longen, een ontsteking van het longslijmvlies, en is daarom ingrijpender. Het is verstandig om bij griep een aantal dagen goed uit te zieken. Hoewel je griep in het winterseizoen makkelijker oploopt kun je griep het hele jaar door krijgen. Dat geldt ook voor verkoudheid waar je doorgaans minder ziek van bent maar toch ook een paar dagen beroerd van kunt zijn.