Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoelang je ongeveer in de overgang bent? Ik ben al vroeg begonnen maar ben benieuwd hoelang zo iets duurt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De overgang begint meestal tussen je 45-50 jaar. Erfelijkheid speelt in elk geval geen rol, als je moeder een zware overgang heeft gehad zegt dat niets over hoe het jou zal vergaan.
Het duurt gemiddeld 5-10 jaar, maar kan veel korter of langer duren.
Hieronder een link waar je misschien wat aan hebt:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/11600-alles-over-de-overgang-en-de-menopauze.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt nogal.
Ik vond dit op internet:
De drie fasen van de overgang
De overgang voltrekt zich in drie fasen. Het signaal dat erop duidt dat de eerste fase van de overgang is begonnen, is een verandering in het menstruatiepatroon: de premenopauze. De menstruatie kan heviger zijn, langer duren en gepaard gaan met meer dan normaal bloedverlies. De tijd tussen de menstruaties kan korter of juist langer zijn dan gewoonlijk. Maar de menstruatie kan ook regelmatig blijven tot het moment dat ze helemaal wegblijft en de menopauze is begonnen. Als de menstruaties een jaar lang zijn weggebleven, spreken we van de periode na de overgang ofwel de postmenopauze. De periode tussen de eerste onregelmatigheid in de menstruatie tot het verdwijnen van de overgangsverschijnselen, kan variëren van een paar jaar tot vele jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben niet terzake kundig, maar als ik af ga op wat ik van mijn vrouw hoor,kan (hoeft niet) het een zeer langdurige geschiedenis worden!Ik hoop dat ik je niet heb bangemaakt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene mens is de andere niet.Verhalen van ik ben al jaren in de overgang ,zijn niet overdreven.Sommige hebben het echt ook nog als ze 60 zijn.En sommige hebben nergens last van en zijn ze er na 2 jaar vanaf.(ik wou dat dat bij mij zo was).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding