eten voor slapen, kom ik nu aan??

ik had deze dag ongeveer 800 kcal op en heb met sporten denk ik 700 verbrand dus redelijk veel gesport maar had zonet zo'n trek dat ik 2 boterhammen(chocopasta en kaas) 4 marshmallows en ik denk wel 10 toastjes met eisalade....omdat ik nogal verhalen hoord over eten voor het slapen ga en aankomen in gewicht ben k daar nu best bang voor...zal ik nu erg veel aankomen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Maar 800 kcal op een dag? Dat is echt veel te weinig. Je bent heel ongezond bezig zo, ga alsjeblieft naar een arts voor hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chocolade pasta met kaas? Weer wat nieuws.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kimath.. Ik heb professionele hulp voor mijn 'eetstoornis'. 800 op een dag vind ik juist veel:( erg frustrerend En ik doe geen choco pasta en kaas tegelijk op mijn boterham hoor!!! Haha
Kimath
12 jaar geleden
@marije: goed om te horen dat je hulp hebt. Het is een moeilijke situatie, ik heb het in mijn omgeving al wel meegemaakt, maar het is goed dat je hier om tips vraagt.
Je hebt al een paar goede antwoorden gekregen hier.

Antwoorden (5)

Dat je van eten vlak voor het slapen gaan extra aankomt is een broodje aap. Maakt dus niks uit op welk tijdstip je nog je laatste maaltijd nuttigt.

Wat wel telt is dat met name de 10 toastjes best veel calorieën kunnen bevatten. en als je meer energie binnenkrijgt, dan je verband, kom je dus aan.

Als je niet wilt aankomen, kun je beter er voor zorgen dat je 3 hoofdmaaltijden op een dag voldoende zijn. Nu heb je eerst te weinig gegeten. 800 kcal is echt niks. En dat blijkt ook uit je gedrag; je eindigt met snaaien. Volgende keer dus van tevoren even wat meer eten ( gezond).
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja klopt, maar ik heb vandaag ook iets van 3 uur gesport....hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet aankom van die toastjes???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
marije2: zorgen dat je GOED eet, en VOLDOENDE, dan hoef je geen toastjes te eten.
Niet verbazingwekkend dat je trek hebt, want je had maar een derde van het aantal calorieën wat jouw lichaam nodig heeft naar binnen gekregen. Mensen die intensief sporten moeten zelfs veel eten om gezond te blijven (de Tour de Francewielrenners 9000 calorieën per bergdag!).
Gezien jouw eerdere vragen over afvallen en sporten moet ik jou waarschuwen. Jij bent hard op weg, of misschien ben je het al, een anorexia-patiënt te worden. Een meisje van, hoe oud zou je zijn, 14 of 15, moet 2200 calorieën binnenkrijgen bij een weinig actieve leefstijl en 2500 bij een actief leven. Dus in plaats van je druk te maken om een paar toastjes kan je beter nog een kom yoghurt nemen, zodat je geen slaapprobleem hebt vanwege een rammelende maag!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw van dat voedingscentrum wordt je ook bang. Tegen mij werd altijd gezegd dat je als je puber bent het dubbele mag eten van wat een volwassen man mag eten. Ik sportte 2x per week en fietsend naar school natuurlijk. Dat is nog een schijntje vergeleken met drie uur sporten en 800kcal eten, van alleen het idee al krijg ik spontaan zin in een pizza...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagstelster blijft hardnekkig volhouden dat 800 kcal per dag voldoende voor haar zijn, dus we praten tegen dovemansoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik las haar geschiedenis met vragen. Jammer. Jammer ook dat ze dan hier hulp zoekt, hier waar iedereen haar vraag leest en niemand haar echt kan helpen. Schijnwerkelijkheid ofzo. Trouwens, over die calorielijst. Een vrouw met een actieve levensstijl moet 2500kcal per dag binnen krijgen, als je er bewust 700kcal af sport dan zul je die extra moeten eten, een actief lichaam verbruikt namelijk ook meer kcal in rust, waardoor je over de hele dag meer verbrand en dus meer nodig bent.
Sport je 700kcal per dag er af, dan zul je dus ook per dag 2500 + 700 = 3200 kcal moeten eten om je lichaam gezond te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een tijd op 800 kcal per dag leeft is je lichaam allang niet gezond meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar jongens wat willen jullie er tegen doen? als zij anorexia heeft kunnen jullie wel zeggen "dat is niet zo slim" maar zij stopt dan echt niet hoor! het is aan vrienden en familie om dit te gaan zien en melden enzo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
noukkkkkk: daarom heb ik het ook over dovemansoren.
Je hebt dus vandaag, voordat je vanavond ging eten voor 800kcal binnen gekregen (ik wil niet weten hoe je weet dat het zoveel is, god behoede je voor kcal tellen) en je hebt voor 700kcal 'weggesport'.
Dit betekend dat je lichaam 100kcal over heeft, terwijl je lichaam vele malen meer nodig heeft om zichzelf te onderhouden! Je zult niet alleen mager worden als je zo weinig eet, je vitale organen kunnen op deze manier niet functioneren! Pubers hebben tussen de 3000 en 5000kcal nodig per dag! Daar zou jij een maand over doen.

Gelukkig heb je vanavond nog wat gegeten, maar die 2 boterhammen, 4 marshmallows en 10 toastjes met salade zijn bij lange na niet voldoende (laat staat voedzaam genoeg) om je lichaam te onderhouden!

Dus nee, je zult niet aankomen, als je puber bent dan mag je je eerder zorgen gaan maken over een kort leven als je met deze eetinstelling doorgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+van mij!
Ik heb zelf een eetstoornis( heb onlangs de diagnose AnorexiaNervosa gekregen),ik ben ook obsessief bezig met calorieën tellen en sporten.Ik besef dit gelukkig zelf en mijn moeder ziet ook waar ik mee bezig ben.Ik heb inmiddels een intake gesprek gehad in een kliniek voor Eetstoornissen.
Dit meisje heeft volgens mij ook al een heel groot probleem.
Kimath
12 jaar geleden
Ik maak mij ook zorgen over de vraagsteller +
Je hebt al veel van dit soort vragen gesteld, en naar goed advies luister je niet.
800 kcal per dag is VEEL te weinig.
Jouw probleem is niet of je wel of niet gaat aankomen van eten voor het slapen gaan (nee, daar kom je niet speciaal van aan), maar hoe je met eten om gaat.
Zolang jij je lijf in de noodstand houdt door een extreem hongerdieet te volgen, zul je dit soort trek houden. En dan ga je wat eten, raak je in paniek over of je daar dik van wordt, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je valt alleen maar (meer) af omdat je vééls te weinig eet, al helemaal als je dan ook of vrij veel sport. Eet gerust wat meer, je wordt niet meteen dik als je eet zoals je hoort te eten. Te weinig wegen is net zo ongezond als teveel wegen, je wordt er alleen maar slap en vermoeid van. Bovendien vinden de meeste mannen een vrouw met een normaal gewicht/postuur aantrekkelijker dan een (vrij) magere vrouw