Hoe krijg je buikspieren ?

Heeft iemand tips om buikspieren te krijgen (Tips voor thuis)

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Situps doen, daar train je je buik heel erg mee
Ook kan je met je tenen op je grond en je ellebogen op de grond dat je ligt zegmaar, probeer dit 30 seconden vol te houden, zo train je je buikspieren ook goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al buikspieren vanaf je geboorte. Hoe je eraan komt, ze groeien gewoon net als al je andere spieren tijdens je groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door buikspieroefenongen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trainen, trainen, trainen. Sit Ups zijn inderdaad goede oefeningen, door ook naar links en rechts te draaien bij deze sit ups train je ook je schuine buikspieren.
Een andere goede oefening is op je buik liggen en je armen en benen in de lucht houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de buik liggen en armen en benen de lucht in zorgt voor spanning op je musculus erector spinea (rugspier). Je moet natuurlijk wel je buikspieren aanspannen, maar echt trainen doe je hier niet mee.
Vier weken doorbikkelen kan al verrassende resultaten opleveren. Duurt dat je te lang, dan hebben we goed nieuws: De eerste verschillen zijn al na twee weken merkbaar!

De basis
Een overdaad aan eten en een slechte houding beschadigen onze buikspieren, waardoor deze er slap uit gaan zien. Daardoor kan een goede houding al wonderen verrichten.

Ga tegen een muur staan met je voeten iets uit elkaar. Tussen de holte van je rug en de muur zit een ruimte die je kleiner kunt maken door je bekken te kantelen. Je voelt nu automatisch ook je buikspieren samentrekken. Dit is de houding die je eigenlijk standaard aan zou moeten nemen.

Het vervelende gedeelte

Buikspieroefeningen behoren misschien niet tot je favoriete activiteit, maar je kunt er eigenlijk niet omheen. Zorg ervoor dat ze onderdeel van je dagelijkse ritme worden. Las bijvoorbeeld iedere dag voor het douchen een sessie sit-ups en crunches in:

Sit-ups: Ga op je rug liggen met je benen gebogen en je voeten plat op de grond. Til je hoofd en schouders op in kleine, maar effectieve bewegingen. Houd je kin van je borst, kijk recht omhoog en gebruik je buikspieren om omhoog te komen. Trek dus niet aan je nek.

Crunches: Ga op je rug liggen met je benen gebogen en je voeten plat op de grond. Til je hoofd en schouders op en houd deze pose vast. Beweeg met hele kleine bewegingen je hoofd omhoog en omlaag.

Buik en rug
Omdat je buik en rug samenwerken tijdens deze oefeningen, is het ook belangrijk aandacht aan je rug te schenken: Ga op je buik liggen, houd je handen aan weerskanten van je borst.

Duw je bovenlichaam met rechte rug van de grond af, waarbij je handen en knieën als steun fungeren. Trek je navel zo dicht mogelijk tegen je ruggengraat en houd dit 10 -60 seconden vast. Herhaal deze oefening.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site staat hoe je dat moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afwisseling is ook nodig. Voor de buik kan je de plank (zoals hieboven is genoemd op je ellebogen en tenen 'als een plank' liggen). Let op dat je echt recht ligt en niet met je kont omhoog.
De plank kan je ook op je zij, waarbij je eerst op je linker elleboog en zijkant van je voet leunt en dan van je voet tot je oksel in 1 rechte lijn houden. Daarna de andere zij. Begin met 30s en bouw dit langzaam op.

Zoek op google op 'plank' en 'side-plank' dan vindt je ook combinatie oefeningen als het goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga plat liggen .
Til jou bovenlichaam iets op .ongeveer 10 cm
En til ook jou benen iets op .ongeveer 10 cm
Eerst 10 sec en die tijd kun je later verlengen .
Andere oefening .
Ga plat liggen .
Ga met jou linkerhand naar jou rechterknie . en hou een tijdje vast
Ga met jou rechterhand naar jou linkerknie .en hou dit ook een tijdje vast .