Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een laser oogbehandeling mogenlijk?

ik heb een redelijk sterke cilinderafwijking in me ogen en kon tot 3 jaar jaar geleden nog geen lenzen dragen. Aangezien ik al vanaf mijn 4e rondloop met een bril of lensen, ben ik dit nu wel eens zat.

Zit er dus over na te denken, maar kan weinig info vinden wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, maar bedenk dat de meeste mensen met een - sterkte in de pubertijd (weet niet hoe oud je bent) weer goede ogen krijgen. En een laserbehandeling is niet zonder risicos. Je kunt in het ergste geval blind worden! Denk dus goed na voordat je iets gaat doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je cilindersterkte?

Een ooglaserbehandeling is met name geschikt bij refractieafwijkingen tussen S-10.00 en S+ 6.00 dioptrie en cylindersterktes tot -6.00 dioptrie. Bij grotere afwijkingen kunnen kunstlensimplantaties geschikt zijn.
De huidige brilsterkte dient meer dan -1.00 of +1.00 dioptrie te bedragen en de laatste jaren stabiel te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing