Hoe krijg ik een wat beter figuur door kleine dingen in m'n dagelijks leven aan te passen?

Ik wil graag een wat strakker figuur, maar hoe bereik ik dat zonder echt te gaan sporten (tijdgebrek) of te dieëten (vaak onzin). Mijn calorie inname heb ik al verminderd en ik eet bewuster. Ik ben een man van 20 jaar oud, 180cm lang en 70 kg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op zich heb je een goede verhouding, ik was geneigd om te zeggen dat het misschien wat licht was maar je bent ook 20 dus dat komt wel overeen.

Ik ben zelf 34, ook 1.80 en weeg nu 80 kilo. Maar ik heb geen buikje. Ik heb met vlagen getraind dankzij een slechte discipline. De laatste maanden heb ik gewoon bewust gegeten zonder slechte vetten, weinig suiker, geen frisdrank enz. Dat scheelt heel veel en af en toe als ik zin heb ga ik zwemmen.

Ik doe dan vooral ook thuis korte sessies, hierbij train ik kuiten,benen,buik, armen, borst en schouders. Daar ben ik maar een kwartier mee bezig of hooguit een half uur. Daarnaast kun je gewoon wandelen op een iets hoger tempo, stevig stappen zeg maar. Dat doet bij elkaar veel wonderen hoor.

Al die dieeten zijn niet allemaal even goed voor je.
Dus als je geen tijd heb of gewoon te lui om naar de sportschool te gaan kun je dit doen. Heb je nog tv ook of muziek.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of ga naar pirate bay en zoek in de pdf documenten de titel: be your own gym. Hier staan erg veel oefeningen om thuis te kunnen doen. Veel variatie ook. Ik doe het zelf ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is nou een antwoord dat goed aansluit bij de vraag en ook haalbaar is. Het antwoord is ook mooi duidelijk en uitgebreid.

Andere antwoorden (7)

Op zich ben je op een goed gewicht, dus je hoeft niets aan je verbranding / eetgewoontes te veranderen.

Ik maak hierop uit dat je wat mannelijkere vorm wil krijgen? Je sporten goed uitkiezen dus. Sportschool doet veel goed. Zwemmen ook. In ieder geval sport waar je veel explosieve spierkracht voor nodig hebt. Daardoor bouw je spiermassa op.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het verschil tussen sprinters en marathon lopers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die lengte en dat gewicht zou ik de calorie-inname zeker niet verder beperken ; dan wordt je zo'n slungel. Maar als je echt niet wilt sporten, is er niet zo heel veel dat je kunt doen.

Op de fiets naar je werk wellicht, meer meehelpen in het huishouden (met name dingen waarbij je moet trappen lopen en klusjes als ramen lappen, vloeren dweilen, was ophangen, strijken enzo kosten nog wel wat energie en spiergebruik) . Met de fiets of zelfs lopende boodschappen doen doet ook wonderen, vooral als je zelf met de tassen gaat sjouwen.

Diëten zijn inderdaad onzin en in jouw geval ook niet nodig, maar tijdgebrek is dat OOK. Waar een wil is is een weg, en niemand werkt 16 uur per dag, waarbij 8 uur slapen voor veel mensen ook aan de ruime kant is. Een half uurtje per dag zit er dus zeker wel in, als je dat ECHT wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door te bewegen...trap nemen, alles met de fiets doen, wanneer je tijd genoeg hebt en je moet iets van boven halen, neem je niet alles in een keer mee, loop je je bv 3x de trap op om het te halen, wanneer je zit te lezen bv, je bilspieren aanspannen, goed voor buik en billen, aantal oefeningen iedere dag een kwartiertje thuis doen. je kunt op je eten letten zonder te dieeten, let op wat je eet, gezond kan ook lekker zijn, heb je zin in een slagroom bol, neem dan een halve. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet te zwaar (BMI 22).
Ik zie dus niet in waarom je je calorie-inname zou verminderen, strakker worden staat namelijk niet gelijk aan afvallen.
Bewust eten is natuurlijk altijd goed.

Sporten is wel de oplossing om een strakker lichaam te krijgen, dus door het trainen van je spieren
Als je geen tijd hebt om te sporten kun je bijvoorbeeld: voortaan de trap nemen in plaats van de lift.
Naar je werk/school lopen/ fietsen in plaats van met de auto.

Als je nu al altijd de trap neemt en naar je werk fietst, zal sporten toch echt de enige oplossing zijn.
Dat kun je bijvoorbeeld ook thuis doen met gewichten (wel even uitzoeken hoe je daarmee te werk gaat, anders volgen geheid blessures!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdgebrek is onzin.

Dat weet je zelf ook als je diep in je hart kijkt. Je hoeft echt niet naar de sportschool maar een kwartier tot half uurtje per dag MOET je kunnen realiseren. Dit is een kwestie van echt willen.

Als je daar toe bereid bent kan je al heel veel bereiken.
Doe dagelijks, of om de dag, de volgende oefeningen:

Push ups, dippen, optrekken (aan deurpost of haal zo'n oprekstang voor aan de deur) sit-ups of ga met wat dumbells in de weer. Hou dit een half jaar strak vol en je hebt gegarandeerd een beter figuur.

En dat kan je dus bereiken door " kleine aanpassingen" in jouw dagelijks leven. Ipv dat je aan het zappen bent, ga je dat even doen. Half uurtje per dag, kleine aanpassing in jouw ritme, groot resultaat (als je tenminste doorzet)

Diëten is voor jou, gezien jouw lengte en gewicht niet nodig.

NB: Zorg wel dat je de oefeningen GOED uitvoert. Op Youtube veel voorbeelden te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een strakker mooier lichaam krijg je toch echt alleen met sport. Met sport verstevig je de spieren. En een goed dieet alles als je een mooier lichaam wil. Jij kan het onzin vinden maar is toch echt essentieel onderdeel als je doet aan spierversteviging. En met een dieet bedoel ik dus niet minder eten, maar anders eten. Veel proteïnen en eiwitten is essentieel voor de groei van je spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een racefiets in plaats van een opoefiets en fiets wat harder, goed voor conditie, benen, billen en buik.

doe gewoon wat je dagelijks doet, maar zorg dat het wat meer energie/moeite kost.. geld ook voor boodschappen doen, fiets pakken ipv bus, loop gewoon kleine stukjes..

verder kan je bij het opstaan eventjes 20 push-ups doen, je bent meteen goed wakker, en je begint de dag positief(door aan jezelf te werken)