als ik om me heen kijk en zie hoe het allemaal vaak vrijheid blijheid is, hoe parenclubs, swingers, losse kontakten ontzettend normaal zijn, hoe "kinderen" steeds jonger sex gaan hebben, vind ik het niet raar dat er meer SOA´s zijn. Condooms zijn nog steeds niet populair en de ernst van de SOA´s lijkt niet door te dringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vermoedelijk enerzijds omdat veilig vrijen weer een beetje op zijn retour is nu aids althans in het westen zeer goed 'behandelbaar' blijkt met medicijnen (wat natuurlijk een schijn-beterschap is omdat je uiteindelijk niet genéést, maar je gaat er ook niet meer 123 dood aan), en wie met zijn geslachtsdelen denkt, heeft aar blijkbaar genoeg geruststelling aan.

Anderzijds krijgen mensen ook op steeds latere leeftijd pas een vaste relatie , ALS ze er al aan toekomen, vooral de laatste pakweg 10 jaar is het vrij 'ernstig', en wie geen vaste relatie heeft, wisselt relatief vaker van partner. Enig inzicht in hoe geslachtsziekten zich verspreiden toont wel aan wat daarvan dan het gevolg zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als antwoord op je vorige vraag blijkt dat jonge mensen toch nog wel ergens interesse in hebben! Vandaar de toename van het aantal SOA's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was niet mijn bedoeling! Sorry. maar toen ik de die 2 vragen zo onder elkaar zag staat schoot me de connectie te binnen.Nogmaals srry!
Dat komt door het geringe effect van de campagnes.

De campagnes hebben geen effect gehad, omdat ze op zichzelf staan, dus los van andere seksuele informatie, zoals die over vrijen. Vrijen is voor veel jongeren geen vanzelfsprekende vaardigheid. Daardoor komen ze eerder tot ongecontroleerde geslachtsgemeenschap. De campagnes gebruiken wel het woord 'vrijen', maar verstaan daaronder eigenlijk geslachtsgemeenschap of seks (sex) (neuken). Door het vrijen verder onbesproken te laten, versterken de campagnes dus het onduidelijke gevoel dat al volop bij de doelgroep aanwezig is. Van nature is die al min of meer geprogrammeerd tot geslachtsgemeenschap, die tegelijk begeerlijk, mysterieus en angstaanjagend is. De geslachtsgemeenschap wordt niet gepland (dat strookt ook niet met de heftige emotionaliteit van een romantische relatie) en zo komt het er dan 'als vanzelf' van.
Bronnen:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemal mee eens ; gebrekkige en onvolledige voorlichting schiet zijn doel volledig voorbij.
Omdat er meer mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn er meer SOA's als voorheen omdat AIDS en HIV tegenwoordig aardig te bestrijden zijn. Het vrije(zonder condoom) sexleven is minder gevaarlijk geworden en dus gaan mensen onbewust meer risico nemen. Met alle gevolgen van dien.