Wat zegt je tegen iemand die altijd drugs gebruikt?

Als we monopoly spellen, hij alleen maar geïnteresseerd aan Cocaïne te zuigen. Hoe kan ik hem stoppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

2 pionnen in z'n neus proppen. Een verslaafde stop je niet 1-2-3 daar is professionele hulp voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ermee stoppen.
Gewoon ergens anders heengaan. Niet echt gezellig monopoly spelen als iemand anders de aandacht er niet voor heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde stoppen met de monopoly.
Iemand laten stoppen met drugs kun je niet zomaar. Die heeft echt professionele hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht zijn ouders of andere mensen die hem nabij zijn in. Ga met elkaar om de tafel zitten hoe je hem naar de hulpverlening kan krijgen.
Maar dan nog zal hij uiteindelijk zelf gemotiveerd moeten raken om te stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat je niet lukken en waarom niet?

Alleen als een verslaafde het zelf wil om te stoppen zou er een grote kans zijn,is die wil er niet dan houdt het op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zeg je niets tegen.

Zo iemand ga je uit de weg.

En heb vooral niet de illusie dat jij een drugsverslaafde kan stoppen.
Dat ligt overigens niet aan jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan hoe goed je hem kent.
Is het een goede vriend van je? Maak dan duidelijk dat zijn gedrag niet gewenst is. Wanneer iemand verslaafd is, is hij in veel gevallen daar obsessief mee bezig. Hij zit in zijn eigen wereld met leefregels die niet overeenkomen met 'het gangbare'. Grote kans dat hij het gangbare zelfs helemaal uit het oog is verloren.
Maak hem dus duidelijk dat je niet gediejd bent van zijn gedrag. Als je je zorgen maakt kun je hem dat ook vertellen.

Verwacht hier verder niet te veel van. Stoppen zal hij waarschijnlijk niet door jouw mening, maar je kunt hiermee wel je eigen grenzen aangeven en bewaken.