Hoe loomheid te voorkomen bij warm weer?

Met dit weer heb ik totaal geen energie, steeds als ik iets gedaan heb moet ik even liggen. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeel herkenbaar:O Heb ook het gevoel dat ik meer slaap nodig heb. Wat mij opvalt is dat het mij veel zonlicht gebeurt(vermoeiende ogen) en als de luchtvochtigheidsgraad wat hoger ligt! Helaas heb ik hier ook geen remedie voor. Zelf denk ik dat heel veel mensen er last van hebben en soms is het ook een kwestie van wennen! Maar het nadeel van NL is dat het weer zo vaak omslaat..

Antwoorden (6)

zorg dat je genoeg drinkt. van vocht tekort wordt je loom.

en verder is de warmte het best vol te houden als je actief blijft. dus niet elke keer toegeven aan de neiging, om even te gaan rusten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dat is opmerkelijk want het is niet eens zo heel erg warm. Dit is weer om er juist op uit te gaan.
Valt het je op dat je in meedere situaties snel moe bent? Als dat zo is zou ik het eens met je arts gaan bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word anders ook lomer van dit weer dan van dat hele warme. Dit is echt van dat drukkende zwetende weer zonder dat het echt heet is. Je kunt inderdaad erop uitgaan. Maar wanneer je eenmaal zit............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, nou ik ben blij dat je niet altijd snel moe bent. Maar zo zie je dat iedereen het anders interpreteert ik vind het helemaal niet drukkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, zie nu dat je de vrager niet bent:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Platje,hier was het vanmiddag op mijn balkon 30 graden. Ik word ook altijd loom en slaperig van warm weer en actief worden zou bij mij niet helpen want dan transpireer ik aan alle kanten en alles plakt. Met warm weer zit ik zoveel mogelijk voor de ventilator.
Probeer bij een warme dag om alles wat je echt moet doen het zo vroeg mogelijk te doen. Voordat het warm wordt. Dan kun je al een heleboel doen voordat je er last van krijgt. Wanneer het dan echt warm word kun je het op een lager pitje zetten. HEt kan ook zijn dat doordat je al zoveel gedaan hebt dat die energie zich doorzet. Dat heb ik ook nog wel eens. OF ik ga lekker zitten met een kopje thee en een boek en geniet van wat ik allemaal al heb gedaan.

Moet je echt dingen doen die niet eerder kunnen dan moet je sowieso zorgen dat je voldoende drinkt. Evt met een koel washandje door je gezicht. Je handen lekker wassen verfrist ook en daar word je wakker van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat jezelf niet hangen want dat brengt je niets en je wordt er alleen maar lomer van.
En de moeheid neemt dan alleen maar toe.
Neem op zijn tijd eens een verkwikkende douche met kruidenbadschuim.
Houd je polsen onder koud stromend water als je in de buurt van een kraan komt.
Trek in ieder geval luchtige en katoenen kleding aan.
Drink regelmatig wat koud water of thee.
Probeer het maar het helpt echt.
12 jaar geleden
Een koele omgeving zoeken,koud water over je hoofd gooien,In een koud zwembad gaan zwemmen 10 minuten en je voelt je als herboren.En je voelt je niet meer loom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt toch voor een groot deel aan je conditie.

Geen idee hoe oud je bent enzo.

Maar ga gewoon iedere dag een flink stuk wandelen.
Fles water mee.
Dan heb je de rest van de dag meer energie.