Al een aantal keer heb ik last gehad van een ontzettend scherpe pijn die uit de rechterkant van mijn oogkas lijkt te komen.

Durf er niet mee naar de dokter, bang dat het onzin is. Maar als het gebeurt, is de pijn echt heftig en moet ik mijn ogen wel dichtknijpen. Pijn sukkelt dan nog een kwartier door. Wie herkent dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon naar de dokter gaan! Deze is opgeleid om te kijken wat er met jou aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sunsky, het gaat om je OGEN - als het nou iets vaags aan je grote teen was.....gauw gaan, hoor!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan van alles zijn ; zo snel mogelijk een arts naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WIE IS HIER NOU IN *%@? NAAM WEER ALS EEN GEK AAN HET MINNEN GESLAGEN?!?!?
DIT IS EEN SERIEUZE VRAAG VAN IEMAND DIE BEZORGD IS!
HOU TOCH EENS OP MET DIE KLOTEMINDUIMEN EN GA IETS NUTTIGS DOEN!

Het beste antwoord

Het is geen onzin.

Ga naar de dokter.

Serieus, dit is één van die dingen die wij niet op kunnen lossen. Wij zijn geen artsen, wij kunnen niet op afstand een diagnose stellen. Jij hebt aanvallen van pijn, dan is het nóóit onzin om naar de dokter te gaan. Je maakt je zorgen om je gezondheid, dan is het nóóit onzin om naar de dokter te gaan.

Dus ga naar de dokter, en laat de goede man/vrouw zijn/haar werk doen. Daar zijn dokters voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord, +1.

Andere antwoorden (5)

Als je ergens pijn hebt, komt het ook ergens vandaan daar is een reden voor, dus is het geen onzin!

Ga gewoon naar de dokter! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de dokter gaan helpt WEL. Als er niets aan de hand is, of als het vanzelf zal verdwijnen, zal de dokter in ieder geval je ongerustheid weg kunnen nemen. Da's positief.

Andere insteek: het kerkhof ligt vol met mensen die dachten dat hun beginnende kwaaltje wel onzin zou zijn, en er de dokter niet mee lastig wilden vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heftige pijn ook al duurt het relatief kort is geen onzin, misschien raakt er tijdelijk een zenuw bekneld, maar zoals SuzyQ al zegt, daar kunnen wij hier geen oordeel over geven. Er gaan mensen voor minder naar de dokter, maar alleen al het gevoel te hebben dat je je geen zorgen hoeft te maken is een bezoek aan de dokter waard, dus ga!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is hier al helemaal goed gezegd, maar ik voeg er toch nog iets aan toe: het blijkt uit onderzoek dat mensen die op tijd naar de dokter gaan, gezonder blijven.
Wat je nu doet is "struisvogelpolitiek"! Je steekt je kop in het zand en denkt dat het op deze manier wel opgelost zal worden!
Zorg goed voor jezelf en neem je lichaam serieus, je hebt er maar een van!!
En waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee.
De mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest!
Succes morgen bij de dokter!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste zelf inschatten of het iets is voor de doktor. Als de pijn aan je oogkast verder doorloopt over de schedel, moet je denken aan je galblaas meridiaan. Zie het stukje hieronder. Dit komt voort uit stress!

De galblaas meridiaan loopt beiderzijds op het lichaam. Het begint aan de buitenkant van de ooghoeken, loopt dan naar het oor, rond het oor, enkele malen over het achterhoofd naar het voorhoofd, dan via die schouder naar de zijkant van de borst, loopt vervolgens aan de zijkant van het lichaam naar de heup, zijkant bovenbeen, knie, onderbeen, enkel en eindigt op de vierde teen bij de nagelrand.
Op de galblaasmeridiaan liggen 44 acupunctuurpunten, waarvan er punten zijn die de galenergie kunnen afremmen, stimuleren en verplaatsen.

Door nogmaals het verloop te volgen kunt u gemakkelijk de klachten behorende bij galenergie stoornissen begrijpen:
- oogklachten, problemen met het zicht, oogirritaties en pijnklachten in het oog
- oorsuizing, het horen van fluittonen in het oor, pijnklachten in het oor
- hoofdpijn, duizeligheid, migraine
- stijve nek, spierpijn in de schouder, niet kunnen bewegen van het hoofd
- pijn tussen de schouderbladen
- klachten van de borsten, gezwellen in de borst, pijnlijke borsten
- klachten van de galblaas, zure oprispingen, krampen in de zijde, harde buik,
overgeven
- pijn in de onderrug, stijfheid in de onderrug
- klachten in de heup, heupartrose, stijfheid in de heup
- klachten in de knie, knieartrose, stijfheid in de knie
- krampen in het been
- klachten in de enkel, artrose in de enkel, pijn in de voet
- klachten van de nagels