Ik slik Concerta mag je dan geen bier drinken?

Wie weet wat gevolgen zijn? ik hoor van andere die oo slkikken dat ze niks hebben gevoeld maar ik wil af en toe gewoon een biertje , wie kan me effe duideliujk antwoord geven?

12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebbie der geen bijsluitertje bij ofzoo?
molenaar
12 jaar geleden
Die heb ik nu niet bij me namelijk daarom ist handig dat goeievraag er is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoor je eigenlijk wel te weten, stel dat er nou geen GoeieVraag bestond...
molenaar
12 jaar geleden
Ja nee maar ik ben namelijk nu met vakantie dus dan had ik het gewoon eventjes aan een huisarts gevraagd of zo.

Het beste antwoord

"Alcohol versterkt de bijwerkingen van methylfenidaat. Ook beïnvloedt alcohol het beoordelingsvermogen. Beperk daarom het gebruik van alcohol."

Af en toe een biertje moet dus kunnen, maar hou het wel bij één of twee. Zie de bron voor de bedoelde bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
molenaar
12 jaar geleden
Hoi hartelijk bedankt voor jou antwoord. ik bedoelde dus ook 1 biertje of zo op een dag haha, dank er voor,

Andere antwoorden (3)

Ik heb een tijd terug ook concerta/ritalin geslikt en in de praktijk merkte ik dat je sneller aangeschoten (of dronken) wordt.

Waarschijnlijk zal je er verstandig aan doen om gewoon iets te minderen en opnieuw je grenzen te leren kennen.

In dit medicijn zit natuurlijk een beetje 'speed' en speed moet je niet combineren met alcohol. Echter zit dit niet in zo'n hoge mate als bestanddeel bij concerta en ritalin en kan je best nog we genieten van een biertje hoor.

Wel eerst even wennen aan het medicijn zelf, voordat je gaat drinken trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee:
Concerta en alcohol kunnen elkaars werking beïnvloeden en versterken. Drink daarom geen alcohol als
u Concerta gebruikt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Af en toe een biertje", zoals de vraagsteller aangeeft, kan prima hoor.
Dit is van een Concerta gebruiker:
Over het algemeen ben ik van mening dat Concerta een goed middel is, mits het bij je past. Wel heb ik ervaren dat het sterk botst met alcohol en dat de katers ook aanzienlijk erger zijn!