In hoeverre wordt de mens beinvloed door hormonen en stoffen die in je hersenen aangemaakt worden?

Het is misschien een rare vraag, maar hoe een mens zijn zonder al dat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik zou in ieder geval 1 week per maand veel beter te genieten zijn zonder al die hormonen oorlogen in mijn lijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, +1
Ik heb een tekort aan serotinine in mijn hersenen en daarom gebruik ik antie -depressiva.Ik heb vaak geprobeerd zonder maar dat gaat echt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens wordt niet alleen beinvloed door alle chemische stoffen die hij zelf aanmaakt, hij is er voor een groot deel ook van afhankelijk.
Deze stofjes zijn bij een gezond persoon een belangrijke en gezonde reactie in het lichaam.
Het beinvloed basale zaken, zoals honger, dorst, angst, sexuele gevoelens etc.
In hoeverre het je karakter en stemming bepaalt is nog altijd niet helemaal duidelijk. Er wordt veel onderzoek naar gedaan.
En tenslotte zijn er veel mensen waarbij de aanmaak en afgifte van bepaalde stofjes in te grote of te kleine mate worden aangemaakt met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder die stoffen en de chemische reacties die ze onderling aangaan zouden we stuurloze mummies zijn .