ik word op school en via msn gepest wat moet ik doen?

zoals in de vraag staat word ik door 3 meisjes gepestopschool en via msn de mentor en m'n oudersweten het ik heb al gevraagd of de pesters wouden stoppenmaar ze gaan door het word steeds erger.
het is niet lichamelijk pesten maar met woorden ze zeggen gemene dingen recht in m'n gezicht.
een van hun zei in mijn gezicht dat ze me niet mag dat doet erg pijn.
ik wil graag dat het stopt ik zit er al bijna een school jaar mee.
als je blieft help me.

xxx mij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met jezelf eerst te vertellen dat je helemaal niet wil dat zulke mensen jouw mogen. Ik zou me iig niet lekker voelen als zulke types mijn vrienden zouden willen zijn. En zoals bij antwoorden ook al verteld is: alles bewaren en uitprinten. Scholen kunnen jammer genoeg heel weinig doen tegen dit soort dingen. Zeker als het niet onder schooltijd gebeurt. Ze moeten het wel proberen! In het ergste geval kan je aangifte doen bij de politie van bv stalking. Echt veel middelen zijn er niet maar niet geschoten is altijd mis.

Antwoorden (14)

Het beste is toch nog met je ouders en/of mentor gaan praten, je kan wel om hulp vragen op het internet, maar wij kunnen vrij weinig doen...

Ook is het misschien handig om op een cursus te gaan. Er zijn vele cursussen die jezelf 'sterker' (psychologisch) maken en weerbaarder. Hierdoor krijg je meer zelfvertrouwen.

En het laatste advies wat ik je nog kan geven, is relatieveer het. Een meisje zegt tegen jou dat ze je niet mag... So what? Jij mag haar toch ook niet? Geen problemen, mogen jullie elkaar beiden niet en ontlopen jullie elkaar gewoon. Probleem opgelost!

Succes en sterkte.

Toegevoegd na 36 minuten:
Op MSN pesten is trouwens makkelijk te voorkomen, gewoon die mensen blokkeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesters hebben heel goed door wie er gevoelig is voor pesten.
En diegene wordt gepakt.

Als iemand jou recht in het gezicht zegt dat ie jou niet mag, dan is dat geen gemene opmerking.
Maar jij laat je op die manier pijn doen.

Dat vinden die pesters leuk.

Er zijn twee dingen:
1] Je ouders EN de mentor MOETEN er serieus mee omgaan!
Er moet toch een anti-pest beleid zijn op school?

2]
Jij zult zelf moeten leren dat je van je af moet bijten.
Mijn kleindochter is ook 13.
Die zit sinds kort op een soort "cursus" waar haar meer zelfvertrouwen bijgebracht wordt.
Ze is nog steeds overgevoelig, maar ze zegt zelf dat het toch wel helpt: gesprekken en opdrachten.

Bespreek dat met je ouders en met de mentor.
Daar heb jij recht op!
Dat ben jij waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij, sorry hoor normaal gesproken geef je goed antwoorden, maar dat soort ccursussen zijn een en al onzin! ik ben 14 jaar en heb zelf zo'n cursus gedaan, maar al die opdrachten zijn niet echt! gesprekken helpen ook niet meer! die pesters moeten op een ursus, met hun moet wat gedaan worden niet met jou!!! lees het stuk uit de volkskrant: wel talent maar niet om populair te worden! tik maar in op google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met Margrietje.
Die cursussen zijn tijdverspilling.
Waarom zou de vraagstelster haar kostbare vrije tijd moeten verdoen terwijl de pesters vrij rond lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een prima antwoord. Kijk, de maatschappij zit vreemd in elkaar en pesten is een maatschappelijk fenomeen. Je kan het op jezelf steken en er uiteindelijk onderdoorgaan, zoals zo vaak gebeurt. Of je kan aan jezelf werken en jezelf wapenen tegen pestgedrag. Je hoeft daarvoor geen cursussen te volgen (lees "dingen doen die je graag doet. zie mijn antwoord.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Margrietje en Dromer: Jullie hebben helemaal gelijk. Het zijn de pesters die aangepakt moeten worden.
Dat op de eerste plaats. Als dat niet gebeurt, dan kun je zielig in een hoekje gaan zitten. Of jezelf aanpakken. Misschien is zo'n cursus niet voor iedereen geschikt.
Misschien zijn alle cursussen niet even goed.
Ik geef alleen maar aan dat ze er zijn en dat mijn kleindochter er baat bij heeft. En Dromer: werken aan jezelf, hoe dan ik ook
is nooit verspillen van kostbare tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezelf helpen hoeft niet!! je kunt jezelf niet wapenen! dat heb ik ook al vaak genoeg geprobeerd!
pesters moeten "geholpen"worden, punt uit!
Ik snap dat de 3 meisjes samen zich sterker voelen . en dat jij dan alleen ervoor staat. Praat met je Leraar. Want hij moet er wel wat aan doen. want de leraar moet ervoor zorgen dat het goed loopt in de klas. En weet je. je moet ook wel een keer voor jezelf opkomen . Maar als dat meisje je niet mag . dat is dan niet er.g want jij mag haar vast ook niet. dan negeer je haar dan maar. maar wat ej ook kun doen is als ze tegen je praten op Mssn. niet reageren. gewoon blokeren ofzow. en op school ook gewoon negeren. niet praten ofzow. danhouden ze vanzelf op. Dus niet reageren !!!! Veel Succes. en praat nog een keer met je ouders en docent.

Groet. Chanel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je jezelf dan ook af of er iets met je scheelt? Waarom jij gepest wordt en niet de anderen? Dan begint daar het pesten, want jongeren pesten elkaar niet zomaar. Ofwel willen ze jou als individu beter leren kennen (en omdat jij dan al wat minder op de groep bericht bent of wat terughoudender, een beetje verlegen), proberen ze vanalles uit. Het begint altijd bij plagen en als je pestkop voelt dat hij/zij verder kan gaan, dus dat die misschien wel denkt dat je het leuk vindt, gaan ze verder. Het kan ook zijn dat de pestkop zich slecht in zijn/haar vel voelt, maar daar heb jij op dit moment niks aan.

Kijk, vele jongeren worden gepest en iedereen vraagt zich dan altijd af wat er met hen dan wel scheelt. Het is normaal dat je je dat afvraagt, maar eigenlijk twijfel je dan aan jezelf. Je stelt in vraag of je wel ok bent, of je wel cool bent, hoe je eruit ziet, hoe je met andere omgaat ed..

Probeer daarom dingen te doen waar je goed in bent. Bijvoorbeeld: stel dat je goed kan tekenen en anderen je daar complimentjes over maken. Dat geeft je zelfvertrouwen, want jij kan dat goed en de anderen vinden dat ook gewoon goed, waardoor je dan ook beter in de groep ligt. Probeer een gezamenlijke hobby te vinden, iets wat de anderen en jij graag doen, iets dat jullie verbindt.

En wat die pesters betreft: als je je wat beter in je vel voelt zal dat pesten ook verminderen .. En cyberpesten kan je heel gemakkelijk stoppen. Blokkeer hun e-mailadres. Of je kan zelf nog verder gaan: leg een klacht neer wegens stalking bij de politie.. Maar dat laatste kan het probleem natuurlijk alleen maar doen escaleren. Dus dat kan je in laatste instantie doen.

Succes!

Toegevoegd na 10 uur:
Je kan er met je leerkracht(en) over praten en zij kunnen dan eventueel ook ingrijpen, maar ben je daar op termijn ook mee geholpen? Zal er ook iemand voor je zijn als je op de universiteit/hogeschool wordt gepest? Of op je werk? Het klinkt misschien wel hard, maar door aan jezelf te werken zal je het probleem beter kunnen aanpakken. Het probleem ligt wel niet bij jezelf, want jij vraagt er niet om om gepest te worden, maar door pesterijen raak je verzwakt en dus een gemakkelijker doelwit in de toekomst. Als anderen het dan voor jou opnemen zal je er altijd aan worden blootgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook gepest. Hoe ik het heb opgelost is goed er over praten met me ouders en mentor/leraar. Ze scholden mij vaker uit en ik lachte er maar mee alsof het gewoon heel grappig was en ik het als een grapje zag. Als je laat zien dat het je heel erg pijn doet, vinden zij het juist leuk en gaan ze door
Ik zou het minder laten merken en gewoon lekker je gangetje gaan.
Je zit er voor jezelf op school! Heel veel succes!

Ruben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ruben! voor jezelf opkomen en negeren is nog steedst het beste. kennen jullie het programma dog wisperer?? dat werkt het zelfde! Kalm en assertief! benen wijd handen in je zij en maar vuil kijken. VAN JE AF BIJTEN!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met jongens werkt het anders.
Kijk:
Bij jongens is het gewoon snauwen en af en toe een mep/duw geven. Het is duidelijk.
Maar bij meiden kan het ook heel anders zijn: er word snoep uitgedeeld en jij word aangekeken alsof je een besmettelijke ziekte hebt en vervolgens over geslagen. Meidenvenijn, het klinkt misschien heel onschuldig maar er zijn dan zo'n 4/5 incidenten per dag. En leraren kunnen er niets tegen doen aangezien die dingen niet groot genoeg zijn om aangepakt te worden.
Maar voor jongens is dit een heel goed advies.
Daarom toch een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Margrietje:
Als je dan kan, dat zou mooi zijn!
Dan hoef je inderdaad niet op cursus. Maar als je dat helemaal niet kan? Of niet durft?
Sommige mensen vinden het heel leuk om een ander te proberen te pesten. Die andere laten zich dan pesten.
Op die manier hebben de pestkoppen een speciaal contact met de gepesten.

Dus het werkt van twee kanten.

Op school kun je een cursus volgen tegen pesten.

Op die cursus kun je jouw kant leren, en hoe je kan stoppen met gepest te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit of jij wil dat het pesten eindigd, als zij er mee door willen gaan zal je altijd slachtoffer blijven.
Tenzij je erboven gaat staan, iedere keer met hun de dialoog aangaan of reageren ,hebben zij wat ze willen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daarom zeg ik ook 'proberen te pesten'.
Het is gewoon een bepaald gedrag, en het slachtoffer bepaalt (dat schrijf je hier met een t!) of het "pesten" is of niet. Door dit te zien, ga je 'erboven staan'.
Dat gaat niet van de ene op de andere dag; alleen maar willen is niet genoeg, je moet dingen leren, en ook oefenen.
Ik heb hetzelfde probleem nu net achter de rug, zo'n 3 weken geleden.
Dat gezeur van: vertel het tegen je ouders enz dat kennen we nu allemaal wel. En hoevaak helpt het nu echt?
Het is wel goed bedoeld maar er moet ook echt wat gebeuren.
Meidenvenijn kan heel erg zijn, ook al is het te klein om aan te pakken. Zoals aan een hele groep meiden snoep uit delen, jou aankijken alsof je een besmettelijke ziekte hebt en je overslaan.
Ik ben naar de mentor toegestapt en heb hem voor een keuze gesteld: Of ik uit de klas of die meiden eruit.
En voor de rest ga je niet meer praten over wat die meiden hebben gedaan, dat verhaal kennen ook die leraren wel. Je hebt het vaak genoeg verteld. Bovendien moet je alvast weten in welke klas je terecht wil komen.
Je moet het heel vastberaden zeggen en niet terugkrabbelen. Na jaren pesten was ik het zat, nu zit ik in een andere klas na amper 5 minuten. Niet meer praten gewoon: Ik eruit of zij eruit.
Als je hulp nodig hebt, mijn pb box staat altijd open

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet huilen, schreeuwen of overstuur raken.
Gewoon heel rustig maar vastberaden

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan radicaal klinken maar dit is het enige wat bij mij heeft geholpen na 3 jaar pesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik na 10 jaar ook maar eens gedaan! ze zijn aan het kijken of ze wat meiden kunnen schorsen. dat buitensluiten en uitschelden mag wel eens afgelopen zijN!!
en al dat praten ook!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn dus tenminste 2 succesverhalen.
Hoe veel succesverhalen heb je gehoord door het praten? Ik in ieder geval geen een.
Je hebt niets te verliezen, amper 5 minuten.
Beter dan die uren praten terwijl de daders buiten lopen.
Waarom zou jij moeten nablijven om te praten terwijl hun vrije tijd hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies!! jij zit daar te praten bij een of andere psycholoog persoontje, en die petsters lopen vrij rond! ja dat helpt AHUM
heb je wel vriendinnen?
want dan kan je misschien als die meisjes naar je toe komen gewoon weglopen met of naar je vriendinnen
en je er niet teveel van aantrekken, het zal niet leuk zijn maar zolang jij net doet alsof het je koud laat is er voor hun geen lol meer aan en gaan ze wel wat anders doen

als je ze gewoon nergeerd of als zij zeggen, we mogen je niet
moet jij gewoon rustig zeggen zonder enige emotie: oke leuk voor je
en dan weglopen

dan hebben zij zoiets van, he? het doet haar niks
we houden er wel mee op
natuurlijk niet na de eerste keer, maar hoe vaker je dit doet hoe eerder zij ophouden

sterkte meid!

Toegevoegd na 40 seconden:
en ohja, gewoon blokken die handel!
en verwijderen dat je ook niet de neiging krijgt om ze te ontblokken en tegen ze uit te vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste de msn gewoon uitzetten. Dat is het voordeel van computers. Je kunt een andere naam nemen, een ander email-adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- dan houdt het niet op!
Pesters zijn de eerste klas losers die er maar zijn. Ze pesten iemand, jou in dit geval, omdat je dat waarschijnlijk gewoon toelaat, zonder dat je dat zelf in de gaten hebt?

Zoals reeds eerder geantwoord, blijf relativeren. Vraag jezelf af, wie het zegt dat ie jou niet mag, is het een goede vriend van je, denk nog eens, blijkbaar zijn jullie toch niet zo goed bevriend als jij dacht, is het een vreemde? lekker belangrijk, je kunt toch onmogelijk iedereen te vriend houden.

Beste wat ik je kan aanraden, negeer het, ook al doet het pijn wat ze zeggen of doen, laat het in ieder geval niet merken. Probeer het letterlijk van je af te laten glijden.

En anders, pest hen terug. Niet erg chique natuurlijk, maar als jij ineens fel van je afbijt inplaats van dat je incasseert...:)

daarmee toon je karakter en laat je hen blijken dat je dat niet van hen accepteert.

Nogmaals, pesters zoeken het makkelijkste doelwit dat ze maar kunnen vinden, probeer hen duidelijk te maken dat jij niet langer tot hun prooi behoort,

succes en dat het maar snel afgelopen mag zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ten eerste vreemd dat jouw mentor/leraren geen actie ondernemen.

Dit zou je kunnen doen;
1) EEN GESPREK UITPRINTEN EN DIE LATEN ZIEN AAN JE MENTOR/LERAAR.
2)Die irritante meisjes verwijderen en blokkeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook heel erg gepest op school en heb daar ook veel last mee gehad via internet. Ik heb het veel aan mijn ouders verteld en aan mijn mentoren en die zijn toen in gesprek gegaan met die meisjes die me pestten. Daarna was het gepest wel veel minder. Ik ben ook nog op sociale vaardigheden gegaan (SoVa). Dat was gewoon op mijn school en daar leerden we alles over onszelf, over van je afbijten en voor jezelf opkomen. Dit is wat ik onder andere daar heb geleerd:

Heel stiekem vinden de kinderen die jou pesten, je hartstikke leuk en aardig! Want pesten is alleen maar neerhalend gedrag. Ze vinden jou zo leuk, dat ze met behulp van pesten gewoon boven jou uit willen stijgen. Dus als mensen mij pesten, dan vind ik het lang niet zo erg meer. Ik denk nu alleen maar: Ze vinden me leuk!

Natuurlijk is het pesten zelf helemaal niet leuk. Het haalt je zelfvertrouwen ook ontzettend neer! Ik snap dat wel. Maar je komt er wel bovenop hoor. Ik zit nu op mijn opleiding en veeeeel beter in mijn vel! Ook heb ik eindelijk het lef gehad om mijn boek uit te laten brengen, wat me veel meer zelfverzekerd heeft gemaakt. En nu ik aandacht krijg van de media voor mijn boek, zie ik ineens alle ratten weer naar me terug krabbelen. Zelfs de vrouw die me onterecht had ontslagen van mijn vroegere baan, nam weer contact met me op! Dus als het gepest doorgaat en alle tips die je krijgt niet helpen, dan moet je maar zo denken: 'Ik heb tenminste een toekomst en zij zullen het niet ver schoppen met hun kinderachtige gedrag' (want dat is het echt!). En: 'wie weet zie ik ze wel terug als ze later mijn auto aan het wassen zijn'!

Nog een paar kleine tips:
- Als ze je uitschelden of gemene dingen beginnen te roepen naar jou, dan moet je keihard gaan lachen! Gewoon toegeven. (Voorbeeld: Noemen ze je een sukkel? Dan zeg je: Haha! Ja inderdaad, wat een ontzettende sukkel ben ik! Jullie hebben gelijk!) Pesters willen je namelijk neerhalen. Maar als jij laat zien dat je niet zo makkelijk te kleineren bent, dan is er voor hun algauw de lol van af!
- Het gaat er niet om wat zij tegen je zeggen, maar wat jij van jezelf vind! Trek je dus helemaal niets aan van wat de anderen tegen je zeggen, hoe pijn het ook doet.
- Als iemand tegen je zegt dat ze je niet mag, dan kan dat. Dat geeft niets. Niet iedereen hoeft je te mogen! Iemand die je pest moet je niet eens willen mogen! Jij verdiend veel betere aandacht!

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nu eenmaal zo dat wij mensen iemand wel en niet aardig vinden. Er zijn vast ook kinderen in de klas die jij niet aardig vind, deze bijvoorbeeld. Niemand is verplicht aardig tegen iemand te doen, pesten daarentegen is dan ook weer niet leuk. Gemene dingen zeggen is iets wat ze af moeten leren maar ligt er ook een beetje aan wat het is. Als iemand jou verteld jou niet aardig te vinden of jou niet te mogen is dat gewoon een eerlijke mening en dat mag diegene je gewoon zeggen, dingen als dat jij lelijk en dom bent is weer een ander verhaal...dit kan je uitprinten en op school laten zien, maar ook daar hoor je dat je ze kunt blokkeren en dan ben je ervanaf op MSN.
Het is misschien raadzaam voor jou om een assertiviteitscursus te doen, hierin leer je jezelf te verdedigen tegen dit soort minkukels die denken zelf altijd het beste te zijn.....je moet er wel zelf hard aan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou het haast niet denken maar weet je waarvoor die pestkoppen het aller bangst voor zijn?
hun moeder!