Hoe kan ik een gedisciplineerder persoon worden die zich houd aan planningen?

In de ervaring ben ik aardig gedisciplineerd en houd ik me redelijk aan mijn planningen. Echter impulsieve acties en chaotisch gedrag zorgen soms voor een verstoring van de discipline en planning!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Laat je controleren door iemand. Vertel iemand van je voornemens en vraag of deze persoon wil controleren of je het ook echt gedaan hebt.

Hang je goede voornemen/planning groot, zwart op wit boven je bureau. Is een voornemen goed gegaan: grote groene krul er door. Is dit niet het geval: groot rood kruis. Dit kan heel confronterend werken!

Denk er aan dat je altijd reële doelstelling moet na streven, EN dat je ook tijd in plant voor leuke acties en vrije tijd!!
Bovendien. als je helemaal op schema bent met alles, en niet tegen een eeuwige deadline aanhikt, is er ook wel een keertje plek voor een impulsieve actie.