Ik heb sinds ik ben begonnen met fitness, vaak last vaan een trilspier in mijn bovenbeen. Hoe kan ik het laten stoppen?

Het is zo'n tril gevoel wat je ook wel is bij je oog voelt. Het wisselt zich af bij beide bovenbenen. Soms ook in m'n armen. De dokter zei dat het kan komen door te weinig drinken of te weinig zouten. Maar ik drink echt wel voldoende. En ja zouten weet ik dan niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Trillende spieren duiden ook wel op tekort aan Magnesium en calcium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord. Moet ik dan m'n bloed laten testen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet, je kunt deze pillen ook zonder recept halen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik heb gehoord dat je jezelf kunt vergiftigen, door perongeluk te veel aan te vullen. Of gebeurd dat niet als je je aan de dagelijkse hoeveelheid houd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon aan de normale dosering houden, dit staat ook vermeld op het etiket.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, nou ik ga het is proberen dan. Bedankt!
Als het niet te lang aanhoudt nadat je gesport hebt kan het ook een lichte overbelasting zijn.
Ik heb hier last van als ik lang gefietst heb in een hoge
belasting. Als ik daarna mijn armspieren met gewichten ga trainen en mijn benen komen tot rust dan gaat er ook bij mij een spier in mijn bovenbeen trillen.
Ik drink trouwens ook genoeg tijdens het sporten. Na een warme douche is dit trillen bij mij verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ja alleen bij mij blijft het na een warme douche. En ik probeer het weg te masseren, lukt ook niet. Maar bedankt voor je antwoord.
In mijn optiek is een trilspier een methode van het lichaam om de spanningen in die spier los te schudden. Het is dus een zelfherstellend mechanisme van het lichaam.

In jou geval is dus dat zelfherstellend mechanisme geactiveerd door je begin met fitness.

Laat het gebeuren en wees blij dat het gebeurd en dat die bovenbeen wordt ontdaan van de spanningen.