Wel of niet aan de pil?

Ik ben een meisje van 16 en ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik vind het heel erg vervelend want ik ben de enige van mijn vriendinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je dan aan de pil? dit is een anticonceptiemiddel..

Antwoorden (8)

Niet aan de pil
Hierdoor word je niet eerder ongesteld
En verder helpt de pil dan niet zoveel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik drukte te vroeg op versturen
Maar de pil zorgt voor Minder menstruatiepijn (daar is bij jou geen sprake van)
Minder acne (daar zijn ook andere middeltjes voor)
Regelmatig ongesteld (daar is bij jou ook geen sprake van)
En dat je niet zwanger raakt (je kan niet zwanger raken als je niet ongesteld bent) Dus waarom zou je in vredesnaam aan de pil gaan?
En je vraag is of je wel of niet aan de pil moet? 1. Vraag je huisarts om raad. Of 2. Ligt er aan: zolang je nog geen seks hebt en niet ongesteld bent lijkt het mij niet nodig.
Trouwens, als je al wel seks hebt moet je ook een condoom gebruiken! (tenzij je al kinderen wilt)

Toegevoegd na 5 uur:
Sorry, met 'moet' bedoel ik 'is het verstandig om'. Niks moet van mij :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet zwanger raken als je nog niet ongesteld bent
Amadea
12 jaar geleden
Nou, dat klopt niet helemaal. Want voordat je voor het eerst ongesteld wordt vindt wel eerst een eisprong plaats. Dus in die twee weken kan je wel degelijk zwanger worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad. En doe nou maar veilig met condoom, minder kans op problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En heb je sowieso ook geen soa, met condoom ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook andere SOA's die je nog steeds kan krijgen, ook al gebruik je een condoom.
Als je nu al met de pil begint en je lichaam gaat beïnvloeden met hormonen krijgt je lijf niet de kans om zich volledig te ontwikkelen. Het word al gestuurd en afgeremd voordat het optimaal werkt. Als je ongerust maakt over het uitblijven van je menstruatie kun je misschien beter een keer met je moeder en/of Huisarts in gesprek gaan.
Als je gemeenschap hebt is het inderdaad wel verstandig om dat met condoom te doen. Je kunt natuurlijk altijd een SOA oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen, hetkomt allemaal wel en ben niet te onzeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen. Beinvloed je emoties zeer sterk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je niet aan de pil hoeft, zou ik het ook niet doen. Voor mij (en voor sommige anderen) heeft het vervelende bijwerkingen. Zo kwam ik zelf aan door de pil en dan vooral bij mijn borsten (ik denk wel twee cupmaten!).

Ik weet dat het stom klinkt, want ik snap best wel dat jij niet de enige wil zijn die niet ongesteld is, maar meid; geniet er nog even van, want ongesteld zijn is echt geen pretje. Ik zat zelf in groep acht toen ik ongesteld werd en mijn vriendinnen waren vijftien of zestien jaar.

Wat ik wel zou doen is even naar de huisarts gaan, om je even gerust te laten stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst ga naar de huisarts. Misschien ben je een laatbloeier of is er iets medisch met je aan de hand.
Ga gewoon naar je huisarts en vraag of hij/zij je kan helpen. De huisarts heeft een geheimcode. Hij mag nooit naar je ouders gaan om zomaar dingen te vertellen over jou. Andersom ook niet. Doet hij dit wel dan is de dokter strafbaar en kan hij zijn titel kwijt raken als dokter.

En ajb ga niet aan de pil. Je wordt er dik van en depressief. Lees de verhalen maar op internet. Al die synthetische hormonen zijn helemaal niet goed voor je en zorgen dat je eigen hormoonspiegel uit balans wordt gebracht
Nog steeds is er geen mannenpil op de markt. Laten die maar die rotzooi in hun lijf gooien. Gebruik als je seks met een jongen heb altijd een condoom. Dat is een stuk beter,geen hormonen. Misschien een gedoe,maar als jullie er een spel van maken dan valt het allemaal wel mee. En kan het zelfs leuk zijn.

En voordat je met iemand naar bed wil die je leuk en aardig vindt,zeg ALTIJD dat je het met condoom wil doen. Je wilt niet zwanger worden en ook geen geslacht ziektes.
Wil hij alleen zonder condoom dan is daar het gat van deur. Jij bent de baas over jouw lichaam. Alleen jij bepaalt wat jij wel en niet wilt. Seks is ook genieten. Wees duidelijk naar de ander en geef aan wat je wel en niet lekker vindt. Het is helemaal niet erg als je zomaar stop zegt in een vrijpartij. Voel je ajb niet schuldig. Want het is jouw lichaam en jij bepaalt. Van seks moet je genieten. Vind je het niet leuk dan moet je er mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even reactie op je 2e alinea, ik ben al 3x aan de pil gegaan en al 3x gestopt met de pil vanwege depressies en allerlei onverklaarbare darm, maag, rug etc etc klachten. Heb ALLE darm onderzoeken gehad die er konden zijn, en NIKS gevonden. Nu ik van de pil af ben, ben ik er van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even reactie op je 1e alinea: nu (al) naar de huisarts gaan, hoeft niet persé. Simpelweg omdat 't normaal is dat ze nog niet ongesteld is geweest. Maar ja, als je bovengemiddeld nieuwsgierig bent... In elk geval is het onzin om naar de dokter te gaan simpelweg omdat de vriendinnen al ongesteld zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tweede alinea kan wel iets genuanceerd worden, er zijn veel vrouwen die nergens last van hebben op dit gebied.
Het gaat er toch niet om dat je qua leeftijd tegelijk met je vriendinnen ongesteld moet worden/zijn? Wat is dat voor een onzin? Het gaat er slechts om of het normaal is dat je nog niet ongesteld bent geweest. En het is inderdaad normaal dat je nog niet ongesteld bent geweest. Gewoon nog ff wachten dus! Niet iedereen is gelijk! Julle zijn toch ook niet allemaal roodharig met groene ogen?

Al die medicijn-troep, incl. die hormoonpillen... Blijf daar ver van weg zo lang het niet NODIG/EEN VEREISTE is.