Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mensen kopen graag nieuwe spullen. Waarom kopen mensen nieuwe spullen i.p.v. 2dehands, terwijl bijvoorbeeld die bank of bed nog zo goed als nieuw is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Koop ik wel eens, niks mis mee :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom zijn er dan toch mensen die liever een nieuwe trui kopen van 25 euro en niet een kleren pakket van 25 euro op marktplaats terwijl je die kan wassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al gedragen door iemand en je weet maar nooit wat ermee gebeurd is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Sommige mensen vinden t onhygiënisch anderen willen dat hun spullen er als nieuw uitzien, dus zonder lichte slijtage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik niet op een 2ehands bed/matras zou willen slapen. Ooit eens een stoffen bank van iemand overgenomen die katten had. Ik kreeg er een vlooienplaag bij. Doe mij dus maar nieuw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden dat ik geen 2dehands bed zou kopen is omdat ik het niet hygienisch vind om daarop te moeten slapen.
De reden dat ik een nieuw bankstel koop is omdat ik dan precies kan kopen wat ik wil.

Ik denk dat de meeste mensen om deze reden nieuwe spullen kopen ipv 2dehands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt toch ook niet graag in een gedragen onderbroek rondlopen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso denk ik dat mensen het een fijner gevoel heeft om iets nieuws te kopen..iets vers, vooral vrouwen hebben er ''last'' van :P Daarbij geef je wel echt een goed voorbeeld..bed en bank..ik denk de meest bekenden plaatsen van een stelletje..dus die koop of neem ik graag niet over.
Verder zou ik een tafel, dressoir en stoelen etc wel overwillen nemen, daar heb ik minder problemen mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens een tweedehands bankstel gekocht ‘zo goed als nieuw’. Inderdaad van uitzicht wel, maar door de hinderlijke sigarettengeur heb ik het bijna meteen terug weggedaan. Alle schoonmaakmiddelen heb ik geprobeerd, de geur was niet te verwijderen, zat waarschijnlijk binnenin.
Dus voor mij liever nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een heleboel redenen om nieuw te kopen:
- Het meeste wat je tweedehands kunt kopen is niet meer zo goed als nieuw, maar gewoon gebruikt en voor een deel versleten. De 'eerste' eigenaar verkoopt het niet voor de grap.
- Als het om kleding gaat: wat nu in de mode is, is niet tweedehands te koop.
- Als je zeker wil zijn van de kwaliteit, koop je nieuw met garantie, niet tweedehands zonder garantie.
- Als je nieuw koopt, kan je dat doen in de winkel die jij prettig vindt en die bij jou in de buurt is of die bij jou thuis bezorgt. Als je tweedehands koopt, moet je ervoor naar een willekeurige stad, en moet je het transport zelf regelen.
- Als je nieuw koopt, heb je de kleur, maat, en uitvoering helemaal naar je keuze. Tweedehands heb je dat niet.

Oftewel: je koopt tweedehands als de prijs voor jou doorslaggevend is, en je bereid bent om extra moeite te doen om die bank zelf op te halen en te accepteren dat de kleur niet helemaal geweldig is, en de geur ook niet.
Je koopt nieuw als je gemak, zekerheid, keuzevrijheid en garantie wil.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing