Hoe maak je de huid van je voeten steviger?

Ik smeer ze regelmatig in met voetencreme, maar heb toch steeds weer pijnlijke plekken en blaren. Wie heeft hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

veel op blote voeten lopen ook buiten en in het zand ,niet te veel pappen en nathouden daar worden ze week van .
de keniase marathonlopers liepen enkele jaren geleden nog marathons op blote voeten zonder dat ze blaren kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een effectief ouderwets middel is kamfer-spiritus, verkrijgbaar bij de betere drogist. Ruikt wel sterk.
Werd veel gebruikt door lanhe afstandswandelaars, bergklimmers e.d.
Maar ook de firma Scholl heeft daar vast een product voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderkant van je voeten moeten ook niet te zacht zijn. Doordat je ze veel insmeerd krijgt de voet niet de kans om een natuurlijk beschermlaagje aan te maken (eelt) Dit heb je echt nodig om niet te veel last te krijgen van je voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult de keuze moeten maken: wil je lieve, zachte voetjes, dan moet je creme smeren. Maar dan moet je ook accepteren dat je pijnlijke plekken en blaren krijgt zodra je die lieve voetjes gaat gebruiken.

Wil je geen pijn en geen blaren, dan moet je juist niet smeren. Dan heb je harde, ruwe voeten, met een beschermende laag eelt, of in ieder geval verharde huid. Pijn en blaren blijven dan grotendeels weg, maar je hebt geen lieve zachte voetjes meer.

Hierbij ga ik er natuurlijk van uit dat je wel goed zittende schoenen gebruikt. Als je knellende, of anderszins niet-passende, schoenen gebruikt, dan is dat de oorzaak van je problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn zoon steunzolen aangemeten kreeg bij het orthopedisch instituut, gaven ze het volgende advies. Om de huid steviger te maken moet je de voeten gelegenheid geven om eelt te maken. Niet insmeren met crème tot de huid wat harder is. Telkens als er een rood plekje op de voet ontstaat het plekje deppen met medicinale alcohol (te koop bij drogist of apotheek). Dit droogt de huid uit. Verder voeten droog houden (evt. met talkpoeder).

Bij hem werkte dit uitstekend. Een tijdje wat pijnlijke plekken op de voeten gehad en behandeld volgens voorschrift. Daarna kregen alle wrijvingsplekken een dun eeltlaagje en was het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben hier helemaal enthousiast over, werkt misschien ongeveer het zelfde als de voetencreme maar misschien vind jij deze toch prettiger en helpt dit toch beter. Is ook klinisch getest.
Het is het uitproberen waard denk ik zo.

Scholl hydraterende Mousse http://www.scholl.nl/NL/product-detail/13/1/Hydraterende%20Mousse

Maakt je voeten fluweel zacht, beschermt tegen uitdroging en kloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop goede schoenen n maak lekkere stevige wandelingen.
Vooral geen cremetjes smeren, niet teveel aan tuttelen.
Misschien moet je even doorbijten, maar dan komt het vanzelf goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot je een eeltaag opbouwt bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yes
ik zou eerder poederen dan smeren.
gewoon met talkpoeder.
en verder regelmatig, iedere 6 weken of zo, je voeten een pedicure-behandeling geven.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm, ik heb zelf nooit een pedicure-behandeling gehad, maar ik dacht altijd dat ze daarbij juist het eelt er weer afschaven, dat is hier toch juist niet de bedoeling?
Rieneke1
14 jaar geleden
een goede pedicure laat juist flink wat eelt zitten hoor.