Synthetische stoffen, zoals nylon, ademen veel minder dan natuurlijke stoffen als katoen of linnen. Als je dus transpireert, blijft het vocht 'gevangen', en de erin zittende bacteriën gedijen helemaal happy in zo'n vochtige, broeiende, warme omgeving...

Dus of het nu om een topje, blouse of panties gaat : héél vaak wisselen en wassen na het dragen, goed deo gebruiken, en je voeten bijv. met talkpoeder inpoederen vóór je de kousjes aantrekt.

Ook het niet elke dag dezelfde schoenen dragen, maar ze een dagje laten uitwasemen, voorkomt de zo herkenbare 'zweetvoetenlucht'.

Want transpireren doen we allemaal, zeker bij de hoge temperaturen van de afgelopen week, als het overal bedompt en verstikkend is.

Maar het hoeft niet 'geurbaar/ruikbaar' te zijn, als je goede hygiënische maatregelen treft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vele mensen hebben er last van. Pantykousjes staan daar voor bekend omdat ze gemaakt zijn van synthetische stoffen.
Als je vlug last hebt van zweetvoeten, en je wil die kousjes blijven dragen, kan je dit probleem oplossen met speciale zooltjes.

Cederhouten inlegzolen kunnen gebruikt worden met alle soorten sokken en in alle soorten schoenen. Ook als je pantykousjes draagt of met blote voeten in je schoenen loopt.

Lees verder bij de bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Helaas wel. Ik probeer in de zomermaanden geen pantykousjes te dragen zodat mijn schoenen niet doorweekt zijn:-) Daarbij als je bruine voetjes hebt dan staat het toch mooi in je schoenen!