Is het slecht om een sproet open te krabben?

Ik had het ergens gehoord dat het niet goed was, maar ik weet het niet zeker, op internet kon ik het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Op de eerste plaatst:
Het is niet verstandig om iets van je huid open te krabben.
Je maakt je huid stuk en hebt grote kans op blijvende littekens.

Sproeten zitten meestal zo diep in je huid,
dat je die helemaal niet kan open krabben.

En als je bedoelt in verband met huidkanker:
Het zijn vooral de grote moedervlekken die het meeste kans geven kankervormend te zijn.
Een sproet, kleine rode of lichtbruine vlekken, die kunnen geen kwaad.

Dus:
Wil je mooi blijven dan laat je ze lekker met rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mij lijkt het dat je er littekens van krijgt en dat is vooral lelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zo wie zo nooit goed om iets open te krabben. Denk behalve aan een ontsierend litteken(tje) ook eens aan het gevaar van infecties. Door het openkrabben van de sproet zou het wondje wat daardoor ontstaat uiteindelijk door een infectie wel eens een groot litteken op kunnen leveren.

Ik neem aan dat je meer sproeten hebt dan een, door het krabben krijg je die daarmee echt niet weg. En je weet nooit zeker of een sproet een sproet is zonder je te willen bangmaken, maar je moet er toch altijd voorzichtig mee zijn.

En als je het niet vertrouwt omdat de sproet teveel afwijkt of veranderingen gaat vertonen ten opzichte van andere sproeten, is er maar een advies: naar de huisarts.

En als je er echt heel veel last van hebt kun je ze eventueel we laten laseren. Kijk maar eens op onderstaande site

Toegevoegd na 1 minuut:
Er moet natuurlijk staan weg laten laseren
Ceeve