Hoe help je een gokverslaafde?

De vriend van mijn vriendin is gokverslaafd. Elke maand vergokt hij zijn loon. Gisteren heeft hij weer 2000 vergokt. Ze hebben een kindje en nu kan mijn vriendin niks meer betalen. Zo gaat het al jaren. Hij wil geen hulp zoeken, zegt dat dat niet helpt. Als ze zegt ik ga bij je weg zegt ie prima ga maar. Wat kan ze nou nog doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Een persoon die ergens aan verslaafd is zoals in dit geval gokverslaafd,kan alleen maar geholpen worden als hij dit zelf wil en er achter staat.
Ik las al dat hij geen hulp wil omdat dit volgens hem niet helpt,dit is éen van de bekende smoesjes om er onderuit te komen want hij wil gewoon geen hulp omdat het gokken nog steeds op nr 1 staat.

Zolang hij geen hulp wil,houdt het eigenlijk op dus je vriendin zou eens goed na moeten denken of ze wel zo verder wil leven met hem,het is beter dat zij voor zichzelf en haar kindje kiest zolang hij geen hulp wil.

Zij kan hem daarbij niet helpen,hij moet het echt helemaal zelf doen en willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eenzame opsluiting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat is op dit moment heel simpel : als je een ouder wordt heb je verantwoordelijkheden die hij absoluut dus niet waar maakt , zijn kind wordt nu zowiezo de dupe want er moet eten , drinken ed gekocht worden maar dat zou niet kunnen omdat hij het vergokt.

Ik zou haar de tip geven om op dit moment zeker bij hem weg te gaan en eerst aan haar en haar kindje te zorgen.

Het volgende probleem is dat als men hier ergens een klacht voor indient Bureau Jeugdzorg op de stoep kan staan en dat wil je niet , dus zij moet nu echt voor haar kindje kiezen .

Hij vind dat blijkbaar toch geen probleem , als hij geen hulp wil accepteren dan houdt het op want je kan hem niet dwingen , je kan hem dan alleen maar alleen ten onder laten gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kan niets doen, HIJ moet die knop omzetten en stoppen met gokken.
Het lijkt mij zinvol dat ze eens contact opneemt met Anomieme gokkers omgeving gokkers. Daar zal ze veel lotgenoten treffen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij is ook niet de slimste dan. Ze zou voor zichzelf en de kleine kunnen kiezen door een eigen salaris op haar eigen bankrekening te laten storten. Ik vind het geen goed voorbeeld voor de kleine. Als moeder heb je ook je verantwoordingen. Hij vind het wel prima zo. Zij moet uit deze situatie stappen. Hij doet dat blijkbaar niet. Succes.