Is een waterbed goed voor kleine kinderen die nog in de groei zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Weet niet of het goed is of niet, maar ik denk dat ze er mee gaan spelen en op gaan springen. Is dan zo kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het waterber van mijn ouders gaat niet kapot als ik erop spring hoor maar kinderen moeten er echt geen scherpe dingen op houden

Het beste antwoord

Zijn waterbedden geschikt voor kinderen ?Speciaal tijdens de groei-jaren is een goede ondersteuning van de rug zeer belangrijk. In deze periode neemt het lichaam immers de vorm aan die later slecht met veel moeite te corrigeren is. Daarom is een waterbed het ideale slaapsysteem voor de opgroeiende jeugd. Bij kleine kinderen werd bewezen dat ze sneller inslapen, langer ononderbroken doorslapen en over het algemeen rustiger zijn wanneer ze op een waterbed slapen.

http://www.waterbed-info.be/zijn-waterbedden-geschikt-voor-kinderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Is dat niet een partijdige site?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt Kimath. Maar ik kan me goed voorstellen dat kinderen lekker rustig worden van het deinen. Dat is echt rustgevend. Ik ken een kind dat een waterbed heeft gehad en daarna niet meer in de caravan en in hotels lekker kon slapen omdat het bed zo anders lag. Vandaar dat ik mijn reactie neer durfde te zetten. Dat ze het niet meer heeft is omdat dat bed lek geraakt is en er een flinke waterschade was ontstaan. En het bleek dat de ouders niet steeds iets aan dat water hadden toegevoegd. Je moet er blijkbaar spul bijgooien om het schoon te houden. Dat werd me toch een gore troep. Dus nu slaapt dat meisje al weer een paar jaar in een gewoon bed. Een bekende van mij slaapt op een waterbed vanwege inslaapproblemen, die hiermee dus nu verleden tijd zijn! Ikzelf zou de keuze voor mijn kind niet maken voor een waterbed, maar de vraagsteller vroeg of het goed was voor een kind in de groei. Daar is volgens mij niks op tegen. Ik ken geen tegenargumenten. Ik neem aan dat zo'n dure aanschaf et overleg wordt gekocht en dat het kind zelf mag proefliggen en ervaren. Want goede nachtrust en een goed geschikt bed is veel te belangrijk!

Andere antwoorden (2)

Waterbedden zijn niet per definitie goed voor kinderen. "normaal" reguleert het lichaam zelf de temperatuur tijdens de nacht. Bij waterbedden kunstmatig (vlg mij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een waterbedis niet. Goed voor je rug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg er dan ook even bij waarom niet, dit lijkt mij gewoon een ondoordachte mening en hier word om feiten gevraagt,daarom van mij een min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik hoorde laatst dat dat kwam door de golven etc.. Precies weet ik niet daarom geen uitleg voor ik iets verkeerds zeg.. Maar ik ben ook geen kenner. Maar ik wil wel moeite doen voor iemand. Jammer dat dat dan bestraft word...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bestraf je niet, het is gewoon geen waardevol antwoord en dan is daar de min om dat aan te geven. Ik ligt mijn min alleen toe, anders krijg je weer het verhaal van ik krijg minnen maar weet niet waarom. Je zegt het al: je weet het niet precies, goeie vraag is voor mensen die iets willen weten en de mensen die dan antwoorden moeten wel een goed en betrouwbaar antwoord geven. Je kan dan beter bij reacties zetten: joh ik hoorde laatst.. Blablabla, maar ik weet het niet zeker. Dan voorkom je dit. Nogmaals ik bestraf je niet, ik leg alleen uit waarom ik min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt ;-)