Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een wondje in mijn mond, zo een die je krijgt als je je fruit niet goed wast voor het eten, hoe kom er zo snel mogelijk van af?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik kon niet op het woord komen maar het is een aften.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zout op de aften doen. Dan gaat het weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het slimst is om naar de dokter te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je citroensap drinken daar geneest het van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van een wondje wat je krijgt als je fruit niet goed wast.
Ik zou dus maar een huisarts consulteren, of wellicht een tandarts. Misschien is het een aften?
Die kun je niet voorkomen, ook niet door fruit te wassen, maar poetsen en aanstippen met zendiumtandpasta schijnt te helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zendium tandpasta verlicht de klachten (ervarin mee, helpt echt) en werkt ook enigszins preventief bij mensen die er vaker last van hebben. Roken (sigaretten met name) en dan de rook in je mond houden heb ik ook wel eens gehoord, maar dat schijnt weer andere nadelen te hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een blad van de Sempervivum , ook wel huislook of daklook genoemd , wassen en het scherpe puntje afsnijden , hierop kauwen moet genezend werken.
Doorslikken van het sap kan geen kwaad , dit is een oud huismiddeltje , succes ermee!
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je gebit poetsen met de gewone elmex tandpasta dan ben je er binnen drie dagen vanaf.
Het helpt echt want ik heb ze ook gehad en kreeg dit advies van de assistente van de kaakchirurg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stipte een aft altijd aan met Pyralvex, dit kun je kopen bij de apotheek en sinds ik poets met Zendium heb ik bijna geen last meer van aften.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd vlierbessen (rechtstreeks van de boom) stukkauwen wat speeksel erbij en dan je mond goed ermee "spoelen" (+/- 3 min). Let op, goed uitspugen en daarna nog even spoelen met water. Sommige vlierbessen in Nederland zijn namelijk giftig dus neem het zekere voor het onzekere. Hierna zijn ze binnen een dag weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben daar zo'n spul voor. Het is eigenilijk voor schapen maar met een keer sprayen is het weg !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding