Wat kan ik doen tegen die erg heftige menstruatiepijn zonder pillen te slikken?

Al jaren kamp ik met dit probleem elke maand weer lig ik te kreperen van de pijn en doe daardoor 's nachts geen oog dicht, natrium proxen verlicht het wel maar geeft maagklachten . Daarnaast vele pijnstillers geprobeerd wat kan ik het beste doen als ik geen pillen wil slikken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Probeer bezig te blijven, het gaan liggen en er alleen aan denken geeft nog heftigere klachten.
Warme kruik, warm bad.
Ik weet niet of je dik slijm e.d erbij hebt, dat geeft vaak de krampen. Je baarmoeder werkt dit naar buiten door samen te trekken. Ik slik de pil maar door, dan heb ik daar teminste geen last van. Sinds ik voor andere problemen bloedverdunners gebruik, is het bij mij ook met minder buikpijn. Misschien dat een glaasje alcohol ook werkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een kersenpittenzak warm maken voor je buik of rug, op tijd naar bed, niet te veel sjouwen en tillen.

als je maagklachten hebt, waarom probeer je dan niet eens een zetpil van paracetamol?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik wel ervaring heb met menstruatie, moet ik eerlijk zeggen nog nooit meer dan een milde buikpijn te hebben gehad, waartegen en paracetamolletje prima werk levert.
Als je er echt zo veel last van hebt, kun je verschillende dingen doen: rustig aan doen, een wrme kruik op je buik leggen. op je zij liggen, een pil gebruiken die de menstruatie onderdrukt, pijnstillers gebruiken in de vorm van zetpillen.

Maar uit een eerdere vraag maakte ik op dat je een spiraaltje gebruikt. Daarvan is natuurlijk bekend dat ze zowel de menstruatie als de klachten wat heviger kunnen maken. Een ander spiraaltje (Mirena) of andere voorbehoedsmiddelen zijn dan misschien ook geen slecht idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook altijd erg veel last van en vroeger werkte zelfa een paracetamol niet. Om er dan minder last van te krijgen ging ik op mijn rug in bed liggen en deed dan ademhalingsoefeningen. Vier tellen in en vier tellen uit, de pijn wordt dan langzaam minder als je rustig wordt. Daarna ga je weer verder met wat je deed.
Als je niet in de mogelijkheid bent om te gaan liggen, kun je dit ook zittend doen.

Tegenwoordig slik ik gewoon ibuprofen, ideaal tegen krampen. Kan ik in ieder geval weer door met de dagelijkse bezigheden. Is ook wel handig :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt misschien stom, maar cola drinken helpt bij mij altijd. Succes ermee ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rol ook altijd over de grond van de buikpijn , maar dat komt omdat ik endometriose heb (verklevingen en cystes op de eierstokken ) wat bij mij de pijn vaak wel verlicht is een hittepit (kersenpittenkussentje ) te koop bij de tuinen , of even een warme straal over mijn buik laten gaan onder de douche . ik hoop dat het helpt .