Wat moet je doen als je erge jeuk hebt op je rug waar je met je hand niet bij kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier moest ik even heel hard om lachen :D

Het beste antwoord

Vragen aan iemand anders om te krabben, een stokje, pen of breinaald pakken dat je er wel bij kan.
Je kunt ook in geval van nood en niks anders in de buurt tegen een kast of muur aan gaan schuren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is niets aan toe te voegen, een +

Andere antwoorden (18)

Ik pak altijd een potlood zodat ik er wel bij kan XD
Of je kan het aan iemand anders vragen om te krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn van die plastic of houten armpjes te koop met handjes eraan en lang genoeg om overal bij te kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt rugborstels die sommige mensen gebruiken bij het douchen. Krijg je gelijk een gratis massage!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruggenkrabber kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar heb ik een goed antwoord op,krabben met een plastic kleren hanger.
Werkt echt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Harde handdoek bestrooien met methol poeder en dan je rug "afdrogen" Zoals na het douchen, heeeerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een rugkrabber, die ik dan gebruik. Je kunt hiermee je hele rug krabben. Heerlijk! Ze zijn te koop bij "de Tuinen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ruggenkrabber is een apparaatje dat je in staat stelt je over de schouder op de rug te krabben.

In zijn eenvoudigste uitvoering is het een soort handje op een stokje. Een ruggenkrabber is handig wanneer je niet heel erg lenig bent, en je jezelf regelmatig op de rug moet krabben.

Ruggenkrabbers zijn er ook in combinatie met een schoenlepel aan het andere eind. Door de lange steel hoeft men nauwelijks te bukken om de schoenen aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De flessenschraper gebruik ik er wel eens voor,wel daarna
afwassen hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep- of pastalepel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een pollepel uit de keukenla en ga lekker krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd mn haarborstel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 'schuren' met een handdoek niet werkt (dus je rug stevig 'afdrogen' met een handdoek), ga ik bij echt gekmakende jeuk weleens gewoon tegen de muur schuren, heel zachtjes (wel een beetje grove muur nodig).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is altijd een deur of een deurpost in de buurt. Opgelost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een voorwerp, zoals een pen of potlood en krab daarmee.
Ook kun je iemand anders vragen je daar te krabben.
Als je het vaker hebt kun je natuurlijk ook een rugkrabber kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het probleem bij de kern wil aanpakken: zorgen dat je wat leniger wordt. Als je een beetje rekt en strekt, hoor je overal op je rug bij de kunnen.
Ik kan bij iedere plek, en ben zeker niet super lenig.

Toegevoegd na 1 minuut:
..Ik merk wel dat ik met de ene arm wat leniger ben dan met de andere..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op een stoel/bank zitten, en beweeg met je rug op en neer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik pak altijd iets 'langs' wat in de buurt is. Achter mijn bureau pak ik een brievenopener of een schaar. Tijdens het koken een pollepel of een vork :-) Allemaal héél effectief. En als er geen voorwerp in de buurt is moet je je omgeving aanspreken. Mijn man is meestal de klos, maar ook mijn vriendinnen wel. Ach ja, alles went .... zelfs de gekke gewoonten van mensen....
Steenuiltje