Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lenzen reinigen, moet dat echt?

Ik heb nu vier dagen zachte lenzen en ben ze vergeten te reinigen, tenminste als dit echt moet.. Als ik ze uit doe doe ik ze altijd meteen in me lenzenhouder met nieuwe vloeistof, daar worden ze toch ook gewoon in gereinigt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Het wordt wel gereinigd, maar niet goed. Er blijven resten achter (wit oog spul/eiwitten of zo), en dat kan evt irriteren. Sowieso heb je slechter zicht en lichte irritaties. Dus je kan ze schoonmaken voordat je ze indoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet, ik doe het al jaren op het manier dst je beschrijft

Het is wel verstandig om je lenshoudertjes om de maand in warm water te gaan koken.

Zo doe ik het al jaren en nog nooit een oogontsteking oid gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan welke vloeistof je gebruikt.
Als je twee-in-een vloeistof hebt, dan volstaat het afspoelen en bewaren in een lenzendoosje.

Heb je echter twee aparte vloeistoffen. Dus voor reinigen en bewaren, dan zul je echt je lenzen eerst moeten reinigen voordat je ze in de bewaarvloeistof legt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je als ik een 3in1 lenzen vloeistof hebt dan maakt het niet uit dan is het ook goed om alleen in de houder te doen maar wel even om de dag vloeistof vervangen want als je dat niet doet dan zie je ook al dat het vloeistof wit word dat is denk ik de de viezigheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou ik wel doen.. ik deed het een tijd ook niet en kreeg bindvliesontsteking..leek alsof het vlies op mijn oog er zo vanaf gescheurd kon worden...
je kunt ze het best 1 keer in de week met een sterker goedje reinigen (meestal iets met peroxide). dan zijn ze steriel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden