welke zalf/middel is goed tegen puistjes/acne?

dus bijvoorbeeld clerasil of een zalfje of gel etc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (9)

Bio oil is heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nivea Clean deeper vind ik zelf er fijn.
Clerasil droogt mijn huid heel erg uit en raad ik zeker niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
benzoylperoxide hydrogel helpt.. het houdt je poriën open zodat de talg kan worden afgevoerd.. niet teveel van gebruiken want dan is het weer schadelijk omdat het je huid ook uitdroogt...
's avonds licht insmeren is voldoende...
dat je acne verdwijnt is niet te garanderen maar verbetering wel! vragen aan je huisarts.. alleen bij de apotheek verkrijgbaar en zonder recept doen ze moeilijk..
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb erg veel last van puistjes gehad en heb bij twee dingen erg veel baat gehad.

Het eerste is iets duurder, vichy normaderm. Te koop bij o.a. de apotheek, maar ook bij sommige (luxere) drogisten. Ik gebruikte de wasgel, de nacht- en de dagcrème. Heerlijk spul, maar ik kon het niet meer opbrengen toen ik nog studeerde.

Het tweede middel waar ik erg veel baat bij heb gehad is de tea trea lijn van het Kruidvat. Erg goedkoop, maar zéér effectief. Tea tree is kiemdodend en schimmelwerend waardoor het ideaal is om te gebruiken in schoonheidsproducten voor de vette en onzuivere huid. Daarnaast reguleert tea tree de talgklierwerking en werkt het ontstekingremmend en pijnstillend. Ik gebruikte de reiningsmelk, facewash, de lotion en de dag/nachtcreme. Af en toe ook de scrub. Ook is stomen met de olie erg fijn. Stoom je gezicht, gewoon met water, maar voeg hier 2 à 3 druppels tea tree olie aan toe. Je kan het puistje ook aanstippen met pure olie, maar doe dit niet te vaak. Je moet denk ik wel even wennen aan de geur, het ruikt een beetje...eeuh..vreemd!

Toegevoegd na 9 uur:
Als je echt héél erg acne hebt kun je ook naar de huisarts en kan je de Diane35 pil vragen. Ik heb die gekregen op mijn 17e toen ik héél erg acne had. Heeft me erg goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb vroeger zelf een zalfje via de huisarts gekregen waar ik super veel baat bij heb gehad! na twee dagen zag ik al resultaat! Het heet ENYACNE en is alleen via de huisarts te krijgen! ik misschien raar om daarvoor naar de huisarts te gaan, maar het werkt echt super goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Skin appeal skin care stick van Louis Widmer. Is niet in elke drogist te krijgen, heb de vorige keer zelf via internetdrogist besteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vichy Normaderm is idd erg goed, dat verkleint je poriën zichtbaar.
Wat ook goed kan helpen is pure aloe vera gel.
Te koop bij de natuurwinkel. Let er op dat je die neemt met een hoog percentage gel dus minimaal 95% aloe. Die andere werken niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene klei is ook een wondermiddel bij acne. een voordeel in gebruik omdat het een natuurlijk product is op basis van groene leem / klei. Je hebt de poeder en de masker.

Van de poeder 2x per week een eetlepel in een grote glas doen en de glas vullen met water. een uurtje laten staan en dan opdrinken. Dit zorgt ervoor dat alles van binnenuit gereinigd wordt. Op het begin zal het er dus allemaal uit komen, maar dat is een goed moment om je acne dan van buiten aan te pakken met de klei zelf, tube. Aanbrengen, een half uur laten zitten en dan wegwassen.

Daarna als verzorging kan je een teatree creme of olie aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vichy Normaderm van Vichy heeft bij mij heel erg goed geholpen, het probleem is dat bij iedereen andere producten goed werken. Ik raad je in ieder geval om aan om een keer langs te gaan bij je apotheek en om advies te vragen. Een apotheker heeft veel andere huid typen gezien en kan dus goed inschatten wat bij jou het meeste kans van slagen heeft. De producten van Vichy kun je nu voordelig kopen op http://www.onlinecreme.nl, je kan ook de huid test doen op www.vichy.nl, maar de apotheker kan denk ik beter advies geven.