zijn er landen waar geen kanker voorkomt?

en hoe zou dit komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In landen waar voornamelijk vis op het menu staat komt het minste aantal kankerpatienten voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Loekido: interessant gegeven. Zou dat dan ook kunnen betekenen dat het niet/wel eten van vlees invloed heeft op het niet/wel krijgen van kanker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen.. Een ding is zeker, er wordt ongelooflijk veel 'gerommeld' met de dieren die wij eten. Vissen uit de zee hebben alleen te maken met de ' algehele vervuiling', net zoals wij zelf. Bij onze koeien, varkens, kippen etc. is de vervuiling dubbel op. Maar wijs niet alleen het consumeren van vlees als boosdoener aan, er zijn talloze redenen te bedenken die de vele vormen van kanker veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch een interessant iets. ben zelf vegetariër, eet wel vis, wie weet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ThanX YvonneS, voor je professionele uitleg / antwoord! Ik stel het zeer op prijs! Zou het dan niet zo kunnen zijn dat het overmatig zoutgebruik / - inname deze KNO - tumoren veroorzaken en niet de vis? Om meteen een andere vraag eraan toe te voegen; en is dat niet meestal het geval (alle mogelijke verschijningsvormen van kanker) bij overmatige inname van eenzijdig voedsel en / of genotsmiddelen, bijvoorbeeld;
- overmatig roken
- overmatig drinken (bier)
- overmatige inname van conserveringsmiddelen en smaakmakers
- overmatige inname van allerlei 'synthetische' vitamines ???? Voeg daarbij de algehele vervuiling van ons natuurlijke leefmilieu. Combineer dit geheel met een overdosis aan stress, hebben we dan niet een perfecte 'haard' voor allerlei ziektes gecreeerd? Met name de door ons zo gevreesde kanker? Hoe zie jij dat, wat is jouw professionele ervaring?

Het beste antwoord

Ja, dat is een Italiaans of Grieks eiland, laatst gezien bij EEN vandaag. Maar dan zou ik even moeten gaan zoeken welk eiland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het grieks is is hij nog wel ff bezig:p de griekse overheid weet zelf niet eens hoeveel eilanden er zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het even zoeken, ik hoop dat ik het kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevonden. Kleine rectificatie helemaal is natuurlijk uitgesloten. Icaria, Griekenland: Een expeditie in April '09 naar dit eiland ontdekte een locatie met het hoogste percentage 90 jarigen waar dan ook ter wereld. Bijna 1 op de 3 haalt die leeftijd. Verder komt kanker daar 20% minder voor, 50% minder hart en vaatziekten en dementie komt daar eigenlijk helemaal niet voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan nog is het 'land' niet vrij van kanker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar wel het minste ter wereld, dus het antwoord is NEE op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al is het dan nee, toch een boeiend antwoord, heel erg bedankt! dikke plus
vraag me af hoe het met bijvoorbeeld de voeding zit op dat eiland, en de levenswijze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ik weer in het archief duiken als de vraag niet te snel wordt gesloten. Het heeft zeker met de voeding te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste antwoord onder andere voor de moeite voor het uitzoeken, en het 'nee' tussendoor. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Paas eiland dat komt omdat daar geen mensen zijn en nog een maar eilanden gewoon alles wat onbewoond is komt geen kanker voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paaseiland is wel bewoond. niet meer door de oorspronkelijke bewoners; die zijn uitgestorven, maar er wonen wel mensen.
bron: Henk de Velde :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een onbewoond eiland hoort uiteindelijk altijd bij een land, en een land is volgens mij altijd bewoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste eilanden wel inderdaad, op een paar vulkanisch actieve na
In principe niet, omdat kanker spontaan in je lichaam kan ontstaan. Daar heb je geen speciale genen voor nodig om dat te krijgen.