ik heb al heel lang afscheiding en veel ook ik heb zelfs elkedag een inlegkruisje in mijn broek zo veel is het wat kan ik het beste doen?

word ik nu ongesteld? ik ben nog niet ongesteld geweest!! nog nooit dus.. kan het nu elk moment komen??? ik snap het namelijk niet echt meer?!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je in je puberteit bent kan het inderdaad elk moment komen. Maar het kan ook nog wel een aantal maanden duren. Vraag eens aan je moeder na hoe oud zij ongeveer was, soms is dat een indicatie voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had begrepen dat inlegkruisjes helemaal niet zo goed zijn voor je vagina.
Door het kunststof laagje in een inlegkruisje sluit je alles af en kan het niet 'luchten'.. kortom.. je maakt het allemaal alleen maar erger door altijd een inlegkruisje te gebruiken, ook je afscheiding kan dan veel erger worden..
Als het echt heel veel is kan je er met je ouders of met de huisarts over praten.

Toegevoegd na 28 seconden:
Ongesteldheid kan komen maar kan ook nog lang uitblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik denk dat dat met de hedendaagse technologie wel meevalt hoor! Als je een goede kwaliteit inlegkruisje hebt gebeurt je niets en het voorkomt een hoop onzekerheid.
Toevoeging op tweede antwoord: het is het beste om een tijdje alleen katoenen onderbroeken te dragen (die laten namelijk zweet door, je zweet over je hele lichaam dus ook een beetje op je vagina. Als dat zweet niet kan verdampen dan gaat het wat ze noemen broeden).

Verder geen strakke broeken dragen totdat het over is. Losse broeken of rokjes zijn het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe gaan afscheiding geen kwaad, al ligt het wel aan de kleur, hou deze in de gaten.
Afscheiding hoort doorzichtig tot wit te zijn, een beetje gelig misschien.
Anders dan dit en andere kwaaltjes erbij zou je eventueel de dokter kunnen informeren.
Maar verder is het niet erg, het is de natuurlijke manier van je vagina.
Persoonlijk heb ik het heel veel gehad gedurende de eerste jaren van mijn puberteit, dit nam af toen ik eind 20 was.
Het zou kunnen zijn dat je lichaam zichzelf aan het ontwikkelen is.
Afscheiding, misschien binnenkort ongesteld.
Probeer s'nachts niets in te doen, alleen je ondergoed aan (het liefst gewoon kattoen) en lekker slapen.
Was het niet met douchegels en dergelijke, dit zou het kunnen verergeren in hoeveelheid, je vagina hoort nou eenmaal iets vochtig te zijn.
Ik denk dat je zeer binnekort ongesteld kan worden ja, want het duid wel op ontwikkeling van je vagina en baarmoeder. Rustig aan, niks aan de hand.
Hou een maandverbandje of tampon (wat je zelf prettig vind) bij de hand zodat je dit kunnen gebruiken als je ongesteld word.
Ik neem aan dat je weet wat dat is, dus schrik er niet van, het is helemaal normaal, net als je afscheiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is meer afscheiding wel een teken dat je lichaam (hormonaal) aan het veranderen is en dat waarschijnlijk je menstruatie op gang gaat komen.Een precieze tijd kun je er niet aan geven.
Meer afscheiding kan ook betekenen dat je een vaginale infectie door maakt.Heb je klachten van jeuk en evt een branderig gevoel in de schaamstreek is het misschien verstandig om even langs je Huisarts te gaan.
Verder staat het gebruik van inlegkruisjes ook ter discussie,er zit nl toch iets van plastic in wat gaat broeien tijdens het dragen.Verder is het ook een bron voor bacterien om zich daar te ontwikkelen.Die aarden namelijk best op een warme,enigzins vochtige plek.
Het is ook verstandig je vagina niet met zeep te wassen,dat verstoord de zuurgraad waardoor je ook klachten van meer afscheiding en dergelijke kunt krijgen.Gewoon water is voldoende.