Buurman is verdwenen, wat nu?

Wij hebben een buurman die bekend staat om problemen in zijn leven. Hij is twee maanden terug op bezoek gegaan bij zijn familie in een andere plaats. Hij heeft dit hals over kop gedaan, zonder iemand op de hoogte te brengen. Zijn vogels in zijn tuin zijn bijna allemaal overleden omdat hij hier geen verzorging voor had geregeld, de buren hebben allemaal een vogel kunnen redden.
Normaal gesproken zit mijn buurman de hele dag op internet en is ook goed te bereiken via telefoon. Dit is hij sinds 6weken ook niet meer. Er ontstaan nu hele grote vraagtekens en heel wat roddels zijn geboren. (bijv. Vermoord, zelfmoord, gevangenis etc.) Wij vragen ons af of er een manier is om er achter te komen wat er met hem gebeurd is, of waar hij zit. De hele buurt maakt zich ook zorgen omdat zijn privesituatie echt ongelukkig was. Googelen op zijn naam leverd niks op.
Hoe vinden wij hem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wanneer je je zorgen maakt is het altijd verstandig de politie in te schakelen. Deze zijn op de hoogte van ziekenhuis opnames, moorden enz. Zij zullen verder actie ondernemen wanneer er bij hun twijfel ontstaat over de verdwijning. Zij zullen bij familie informeren en thuis kijken of er niemand aanwezig is. Ik zou zeker zelf niet gaan kijken. Wie weet wat je aan treft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou de politie hierover inlichten. Dit is een zeer onrustwekkende situatie. Zij zullen kunnen nagaan of hij bij deze familie is, of dat er iets anders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politie inschakelen !!! En snel, politie heeft veel meer mogelijkheden als een gewone burger, zou ook niet zo lang hebben gewacht!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dus: buurman is vertrokken met onbekende bestemming, en jullie zijn ongerust.
Kennelijk hebben jullie geen contact met een vertrouwenspersoon of hulpverlener van hem die je kunt benaderen?
Als je de politie niet wilt informeren en de familie niet zelf kunt vinden, heb je weinig opties over. Als alle kosten van het huis automatisch betaald worden, zal dat ook geen ingang geven tot een zoekactie.
Dus dan zit er niets anders op dan accepteren dat buurman in elk geval nu weg is, en dat jullie niet weten hoe of wat tot hij terugkomt of jullie anderszins bericht krijgen.
Als jullie denken dat hij bij familie is, dan maar hopen dat hij daar in goede handen is.