Ik heb me net per ongeluk in mn vingers gesneden, en kort daarna had ik een flauwval gevoel, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal kan ik wel tegen bloed, alleen niet tegen de geur, maar ik had het onder de kraan, dus kon het niet ruiken. Maar misschien kan ik nu ook niet meer tegen het zien ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geur? Hoe ruikt bloed dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook heeeeel benieuwd naar. Volgens mij moet je een emmer bloed hebben en met je neus erboven hangen, wil je het ruiken. Of het moet gestold of oud zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geur is nergens mee te vergelijken, en het is inderdaad net stollend of opgedroogd bloed

Antwoorden (3)

Je kan niet tegen het zien van bloed, je bent niet de enige die dat heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je niet tegen het zin van bloed? Dat hebben veel mensen. Die kijken weg, worden misselijk of gaan onderuit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verschijnsel wordt ook wel een vasovagale reactie of vasovagale syncope genoemd. Je ziet het vaak bij mensen die angstig zijn voor injecties, pijnsensaties of het niet kunnen zien van bloed. Maar ook bij heftige emoties: er zijn nogal wat mannen die onderuit gaan als hun kind wordt geboren. Op onderstaande linkjes kan je er meer over lezen.
Steenuiltje