dokter 8 weken en bij verloskundige nog maar 5 weken gevreeen met partner en had bloedverlies nu is alleen mijn urine nog donkerder

Toegevoegd na 14 minuten:
sorry voor de onduidelijkheid maar ik wil vragen of dit een miskraam zal zijn of worden want dokter zegt 8 weken en vk 5 weken zou vandaag mjn eerste echo hebben maar zoals het eruit ziet ben ik nog maar 5 weken na gisteren heb ik bloedverlies gehad is nu wel weer weg maar mijn urne is nog vrij donker!!nou verteld ze me dat ik miss een miskraam ga krijgen omdat iedereen dacht dat ik 8 weken was maar het lijkt op 5 weken
vertel me aub dat dit ook door de sex kan komen en niet persee een miskraam weet iemand dit?heb eerder geen bloedverlies gehad weet iemand meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat niemand hier een juist antwoord op kan geven. Als je dit zeker wilt weten, bel dan naar je verloskundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad: Naar verloskundige of huisarts!
Nu ik de toevoeging op je vraag lees, begijp ik denk ik waarom je de vraag in eerste instantie wat onduidelijk neerkwakte. Excuses voor de 'grappige' reacties daarover.
Want je bent je natuurlijk een ongeluk geschrokken, dat is logisch.
Ik denk ook dat je deze vraag op goedevraag stelt omdat je graag zo snel mogelijk gerust gesteld wilt worden, maakt ff niet uit door wie of waar.
Maar dat is echt onmogelijk op deze manier.
Er is er maar een die jou nu kan vertellen hoe het ervoor staat en dat is je arts of verloskundige.
Ga er NU heen, anders maak je jezelf helemaal gek!
En je kunt beter de waarheid weten dan het niet willen weten en helemaal in de zorgen blijven zitten.
Dus: Nu naar de arts, zekerheid krijgen!
Heel veel sterkte! Ik duim voor je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag die wij allen hier als leken niet kunnen beantwoorden, sterker nog , ook een arts of verloskundige kan dat vanaf hier niet, en vermoedelijk zelfs niet als ze je zien .

Dat de precieze zwangerschapsduur niet altijd goed geschat kan worden is een gegeven. Mijn uitgerekende datum is in het eerste trimester wel zes keer verschoven (en uiteindelijk ook niks van uitgekomen), alleen met en nauwkeurige echo kunnen ze een schatting maken van het formaat en dus de leeftijd van de baby. Huisartsen zijn daar al helemaal niet echt goed bekend mee, verloskundigen al veel beter, en de gynaecoloog is uiteindelijk de echte 'expert'.

Vrijen kan een normale, gezonde zwangerschap niet afbreken. Wel kan het natuurlijk zijn dat er sprake is van een zogenaamde niet goede zwangerschap, waarvoor alles aanleiding kan zijn de bevalling cq spontane abortus op gang te bregen. Maar wederom, dat hoeft niet. Zelfs bloedverlies is lang niet altijd een teken van een aanstaande miskraam.

Donkere urine is met dit weer niet zo gek ; zo ongeveer alle vocht verlaat via andere kanalen je lichaam, dus wat er aan afvalstoffen afgevoerd moet worden, bevind zich in betrekkelijk weinig vocht en is dus donkerder dan normaal.

Ik kan me dus alleen maar aansluiten bij het oordeel van je verloskundige : het zou mis kunnen gaan doordat er incongruentie is tussen de geschatte zwangerschapsduur en de 'gemeten' zwangerschapsduur, maar het hoeft niet per se. Er zit weinig anders op dan afwachten. Sorry. Ik zal in elk geval voor je duimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij beide zwangerschappen zogeheten innestelingsbloedingen gehad, juist na sex, om herhaling te voorkomen werd mij toen wel aangeraden even te wachten tot ik 12 weken heen was, als je onzeker wordt over zo'n vrijpartij , is de lol er toch ook af. Er zijn mensen die innestelingsbloedingen hebben tot 16 weken. Bij mij zei de VK: zolang je niet dubbel klapt van de kramp en het bloed niet echt stroomt (dus echt meer als een spoortje) is er nog niets aan de hand. En op het moment dat het misgaat is er ook niets aan toen (of laten). Sterkte ermee, ik hoop dat je weleen echo hebt gehad, die maakte mij vaak rustiger.