Het gaat over afscheiding kan iemand me helpen?

Ik ben nog niet ongesteld geweest maar het al heel lang afscheiding en best wel veel zo om de dag is het heel erg dan weer een dag rust en dan is het weer erg dus misschien heeft iemand tips voor de afscheiding of weet iemand hoe lang het nog duurt voor ik ongesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak je niet teveel zorgen. Het komt vanzelf. Zo te horen is je lichaam er al druk mee bezig dus zal het wel snel gebeuren.

"Wanneer word ik voor het eerst ongesteld?
Hier bestaat geen gemiddelde leeftijd voor. Je wordt ergens in je puberteit ongesteld - dat kan al zijn als je 8 jaar bent of pas als je 17 bent. Je kunt het begin van je menstruatie herkennen aan een aantal symptomen zoals de groei van je borsten en schaamhaar en het begin van witte of gelige vaginale afscheiding, die ook wel 'witte vloed' wordt genoemd.Hoewel meisjes tegenwoordig steeds vroeger ongesteld worden, kun je het beste aan je moeder vragen wanneer zij haar eerste menstruatiecyclus had. Bij jou begint de cyclus waarschijnlijk wanneer je even oud bent als zij was. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou je graag de precieze datum en uur geven, maar dat weet neimand. Zo te horen aan je klachten vast binnenkort! Succes ermee!

Toegevoegd na 16 seconden:
neimand = niemand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vroeg ook om tips voor de afscheiding.
Je kunt aan de afscheiding zelf niets doen, maar een inlegkruisje geeft je al snel een frisser gevoel. En beslist niet met zeep gaan soppen,dat kan het alleen maar erger maken en irritatie veroorzaken.
Een tijd geven wanneer het je ongesteld gaat worden kunnen we, zoals je hierboven al leest helaas niet. Maar komen doet het en aan jouw verhaal te lezen duurt dan niet zo gek lang meer.
Geen zorgen verders het hoort erbij en de 1 heeft er wat meer ongemak van dan de ander. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam is in ontwikkeling en wanneer je lichaam zo ver is, is niet te zeggen.
Dat afscheiding is heel normaal en noodzakelijk! Als het de ene keer meer is dan de andere keer, is de zuurgraad in je vagina waarschijnlijk uit balans en gaat je lichaam extra aanmaken om dit weer te herstellen. Zolang je geen klachten hebt, zoals jeuk of een nare lucht, gewoon laten. Je moet hier niks aan doen, het is juist goed.
Je zou eens vaker een schoon slipje aan kunnen doen, bv 2 keer per dag. En geen strings of ander synthetische stofjes, maar gewoon katoenen ondergoed, idd geval het kruisje moet van katoen zijn.
Je lichaam doet precies wat het moet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het duurt vast niet meer lang, je lijf is er mee bezig! Wat vaker een schone slip aantrekken, niet al te strakke broeken, en geen synthetische stoffen meerdere dagen na elkaar. Inlegkruisjes niet teveel gebruiken hoor, dat gaat `broeien`en dan kun je een infectie vanonder krijgen.