Hoe kan ik mijn beenspieren stretchen om de lenigheid van mijn benen te verbeteren?

Ik zit op een vechtsport alleen mijn benen moeten leniger worden. Wie weet hoe je goed kan stretchen om bijvoorbeeld. hoger te trappe. en wil je dan ook even een uitleg geven, Bijv, Hoevaak en hoelang enzo alvast bedankt!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Statische rekken gedurende 8 à 15 seconden is voldoende om het beoogde effect te bereiken. Hoe dikwijls stretchen? Dagelijks één tot twee keer een stretchingprogramma afwerken (en dit zes dagen op zeven) lijkt ideaal om de lenigheid te verbeteren. Om de geboekte winst niet verloren laten te gaan moet minstens 2 keer per week gestretcht worden. De verschillende oefeningen worden per oefensessie best 2 tot 5 keer herhaald. Stretchingrichtlijnen Stretch nooit zonder eerst op te warmen: enkele minuten lichte looppas / zwaaibewegingen (vb. armen zwaaien) / huppeloefeningen. Zorg voor een correcte uitgangshouding en correcte uitvoering. Zorg voor een stabiele uitgangshouding: zoek zoveel mogelijk steunpunten, tracht niet alleen het te rekken lidmaat als steun-punt te hebben. Niet veren, anders bereik je het tegenovergestelde effect: de spier wordt korter. Rek de spier(groep) langzaam op. Rek tot je een zekere spanning voelt in de spier (geen pijn). Houd deze positie 8 tot 15 seconden aan (10 tellen). Rustig en ritmisch ademhalen. Concentreer je op de te rekken spier en ga de spanning na. Keer langzaam terug uit de rekkingpositie. Tracht zoveel mogelijk te ontspannen door de ledematen even los te schudden na het rekken. Herhaal elke oefening 3 tot 5 keer. Stretch minimaal 2 x per week en zeker bij elke sportbeoefening. De oefeningen worden (zo mogelijk) links en rechts uitgevoerd. Stretch in een voldoende warme ruimte, draag indien nodig losse warme kledij (trai-ningspak). Stretch vóór en na de sportbeoefening.

Bronnen:
http://webcache.googleusercontent.com/sear...

Misschien spreekt het je absoluut niet aan, in de 1e instantie, maar wat mij betreft is de beste manier om spieren te stretchen yoga. Het stretchen van spieren is een essentieel onderdeel van yoga. Er zijn verschillende yoga-oefeningen waarbij in het zijzonder de beenspieren aan bod komen. Ik denk dan met name aan de downward-facing-dog, Half Lord of the Fishes Pose, de triangle pose en de Bound Angle Pose. Het is best moeilijk om deze oefeningen voor het eerst te doen zonder begeleiding. Het beste is dus om contact te zoeken met een goede yoga school, zoek dan een yoga-les die wat meer aan de lichamelijke kant zit, bijvoorbeeld power-yoga. Er zijn ook veel video's te vinden waar de oefeningen op worden voorgedaan.

Bronnen:
http://www.google.com/search?hl=en&client=...
http://yoga.about.com/od/legs/Yoga_Poses_f...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100