Als je deodorant onder je oksels spuit, zweet je dan niet gewoon meer op andere plekken?

Dat zweet moet toch ergens heen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zweet evengoed nog wel in je oksels, maar het ruikt niet meer zo naar zweet. De bacteriën veroorzaken de zweetlucht en door deodorant wordt dat verminderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet. Zweet is bedoelt om de huid af te koelen. Met deo reguleer je de zweetklieren.
Het is niet zo dat de zweet in de zweetklieren onder jouw oksel dan overlopen en via andere klieren uitgescheiden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Integendeel tot de vorige antwoorden, kún je meer op andere plekken zweten. Dit komt voornamelijk voor bij anti-transpirant deo's, die zorgen dat zweetkliertjes verstopt raken, maar het vocht in je lichaam wil bij veel warmte toch het lichaam uit, dus wordt het vanuit andere klieren vervoerd. Het is dan ook slecht om tevaak anti transparat te gebruiken, vooral omdat in de meeste deo's stoffen zitten als parabenen, alluminium(?) etc