Waar is mediteren goed voor?

En il zie een rood licht wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Vanmiddag zag iemand blauw licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hahahaha, die vraag met blauw licht had ik inderdaad ook gelezen.....

Antwoorden (4)

Door te mediteren kun je heerlijk tot rust komen. Even de stress van je af laten glijden.

Een rood licht zien hoeft niet direct iets te betekenen. Misschien ben je wel een in staat dat je een beetje aan het wegdromen bent geslagen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Mediteren moet je leren en doen als je rustig bent. Als het goed is wordt je er heel ontspannen van. Je lichaam en geest worden rustig en ontspannen. Het is als het ware een bad voor je geest. Als je lichaam en geest ontspannen zijn dan heb je veel meer energie en kan je veel meer aan. Je zou het eens een maandje moeten proberen en dan kijken of het voor jou verschil maakt.

Mmm rood licht... Als ik heel erg ontspannen ben dan zie ik rood en oranje achter mijn ogen. Voor mij voelt het prettig en niet vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mediteren brengt in de eerste plaats ontspanning voor de geest en het lichaam. Door te mediteren geef je je over aan de weldadige verlaging van de frequentie (alfa golven) van je hersengolven en haal je de spierspanning uit je lichaam. Dat geeft een heerlijke innerlijke rust en een gevoel van nieuwe kracht en energie. Je krijgt het idee "alles weer aan te kunnen".
Het is heel ontspannend, al zal het op het begin lastig zijn lang achtereen stil te zitten.
Het rode licht komt waarschijnlijk door het bloed in de oogleden en betekend verder niets.
Ik ken mensen die heel tevreden zijn als ze het zien, anderen vinden het vervelend.
In elk geval bestaan er allemaal meditatie "kampen" waar je de hele dag mediteert in een prachtige rustige omgeving.
Ook zijn er diverse meditatiescholen in de meeste steden.
Ik zou zeggen: probeer het een keer uit en kijk wat jij ervan vindt en wat het voor jou betekent!
Dat hoeft trouwens niet perse in een school/kamp, dat kan je ook thuis doen.
Radio, tv, mobiel, computer uit, op een kussentje gaan zitten in een soort kleermakerszit, handen als een kommetje in elkaar vouwen en ter hoogte van de navel leggen, ogen dicht en probeer nergens aan te denken.
Komt er iets in je gedachten: kijk ernaar en laat het weer weggaan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via meditatie kan je leren om je gedachten te controleren en uiteindelijk stil te leggen. Die rust in je hoofd zorgt er op zijn beurt weer voor de ook je lichaam zich in totale rust gaat komen.
Dat is het 1e doel van meditatie. En genoeg om te weten voor nu.