in de stopweek te vroeg begonnen met pil hoelang duurt voordat je ongeveer ongesteld zal zijn weer

in de stopweek ben ik welles al na 4 of 5 dagen begonnen met het slikken van de pil maar ben nu niet elke keer op dezelfde datum weer ongesteld maar maak me nu zorgen want ik hoorde gister ongesteld te worden maar ben t vandaag nog niet geworden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Kimath
12 jaar geleden
waarom ben je eerder begonnen?

Antwoorden (2)

Maak je geen zorgen, je hebt je cyclus hierdoor ontregeld maar dit kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima hoor. Je mag 3 dagen stoppen, 4, 5 of 6. Maar NOOIT meer dan 7!!! Dan is de pil de hele (nieuwe) strip niet veilig!! Dus dan ben je een maand niet veilig. (belangrijk om te weten, vind ik).

Ook kan je de pil gewoon doorslikken, dus géén stopweek inlassen. Dus de pil uit de laatste strip heb je geslikt, de volgende dag een nieuwe strip pakken en de 1e pil uit de nieuwe strip slikken. Dan word je ook niet ongesteld en zit je ook niet met (mis)rekeningen.

Het zou kunnen dat je eens tussendoor een 'tussenbloeding' krijgt, dan zou je evt. een dag of 5 of 6 kunnen stoppen, maar ik slikte soms wel een half jaar door. Dat kan gewoon, is geen enkel probleem. Toevallig laatst nog gehoord van een gynaecoloog in mijn kennissenkring.