Is tea tree oil nou schadelijk? Ivbm. De artikelen over hormoonhuishouding enzovoort.?

Toegevoegd na 39 minuten:
Kan het ook kwaad voor vrouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Het verhaal gaat dat jongens inderdaad borstgroei kunnen ontwikkelen bij het gebruik van tea tree olie.
Deze groei stopt ook zodra er wordt gestopt met het gebruik van de olie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er komt misschien een Europese ban op tea tree oil (theeboomolie) nu verschillende onderzoeken kanttekeningen plaatsen bij de veiligheid van deze olie. Zo ontdekten Britse onderzoekers onlangs dat tea tree oil de hormoonhuishouding kan verstoren.
Zij ontdekten dit toen zij drie jongetjes met onverklaarbare borstgroei onderzochten. De kinderen gebruikten zeep en ander cosmetica met tea tree oil en lavendelolie. Toen ze daarmee stopten, verdween de borstgroei. Vermoedelijk imiteren de oliën het vrouwelijke hormoon oestrogeen.

Toegevoegd na 3 uur:
Tee tree olie wordt voor heel veel klachten gebruikt;
Infecties, schaafwondjes en snijwonden, acne (puistjes),
geïrriteerde hoofdhuid (roos), voeteczeem, blaren, herpes, geïrriteerde keel en kortademigheid, tandpijn/ontstoken tandvlees, aften/mondzweren, insectenbeten, kleine brandwonden, spierpijn, diaree,
neus/luchtpijpverstoppingen,
voorhoofdsholteontsteking, enz.

Tea tree olie is schadelijk bij inslikken en kan longschade veroorzaken bij het verslikken. Irriterend voor de ogen, de huid en de luchtwegen. De olie bevat limoneen, een stof waar sommige mensen allergisch op reageren. Teatreeolie is milieu schadelijk, eventuele resten moeten als oplosmiddel met het klein chemisch afval worden meegegeven.
Tee tree olie is zeer giftig voor katten!