hallo mag ik mijn niet of weinig gebruikte medicijnen verkopen...

het gaat om kortwerkende morfine, van 5 mg en 10 mg tramadol, diazepam en laxerende poeder drankjes...
deze konden mijn lichaam niet aan maar ik moet er wel voor betalen namens mijn ziektekosten en mn eigen bijdrage ....
ik kreeg voor 240 euro medicijnen en gebruik maar 100 euro dus die andere 140 liggen dus gewoon te liggen .... maar ik moet er wel voor betalen ... hoe kan ik dit oplossen

Toegevoegd na 9 minuten:
ik heb het niet zo heel breed ... en kan die 140 euro op een andere manier goed gebruiken. ik snap door jullie antwoorden niet mag of niet verstandig is ... maar 140 euro vind ik erg veel geld voor iets wat ik niet gebruik
en de medicijnen zijn niet oud. tussen nu en twee weken geleden voorgeschreven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K

Antwoorden (12)

Nee je kan ze niet zomaar verkopen , zulke medicijnen gaan altijd op recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag het absoluut niet verkopen!!! Kan je het niet terugbrengen naar de apotheek/ dokter??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit zomaar aan particulieren verkopen! Dit zijn volgens mij medicijnen die alleen op recept, die dus speciaal voor jou voorgeschreven zijn. Je kan ze het beste naar de apotheek brengen, je krijgt er geen geld voor maar dit is wel de enige goede optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
binnengedragen en met moeite dank u; niks compensatie; een staaltje dagcreme mag wel als goeie klant vind ik persoonlijk ze ; dokters schrijven te rap en teveel medicatie voor
Oude of niet meer gebruikte medicijnen kunnen bij de apotheker worden ingeleverd. Verkopen mag je ze niet het zijn medicijnen voor persoonlijk gebruik en niet bedoeld om te verkopen. Drug zijn het.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of het nu veel geld is of niet het is en blijft verboden.
ronron1212
12 jaar geleden
Volgens mij mag je ze gewoon verkopen want je hebt er zelf voor betaald d.m.v. je zorgverzekeraar,maar of je ze kwijtraakt is een ander verhaal.
Persoonlijk zou ik nooit medicijnen van iemand anders dan de apotheek kopen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik zat het net even na te lezen en ik moet mijn antwoord veranderen want het is niet toegestaan om medicijnen op recept door te verkopen.In 2008 zijn hier nog kamervragen over gesteld om hier tegen op te treden,maar momenteel worden er nog steeds medicijnen aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dit medicijnen zijn die alleen door een arts voorgeschreven mogen worden. Jij bent waarschijnlijk geen arts. Verder noem je volgens mij medicijnen op die onder de opium wet vallen of in ieder geval een drugs-uitwerking hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met drugs-uitwerking bedoelde ik verdovende werking op de laxeermiddelen na. Stel dat jij dit aan iemand verkoopt die er niet tegen kan of die een extra heftige werking hebben op andere medicijnen die de koper in neemt? Wil jij een dode op je geweten hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ze zeker verkopen, deze medicijnen zijn erg gewild onder drugsgebruikers en die zullen er best wat voor willen betalen.

Of het mag... Ik ben niet gehinderd door enige kennis van de wet maar het LIJKT mij niet toegestaan. Echter in kleine hoeveelheden zal er geen haan naar kraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
duloxetine Teva 60mg wat kan ik terugwinnen?
Zeker niet doorverkopen! Het gaat hier niet om een paracetamolletje, maar om serieuze pijnstillers met heftige bijwerkingen. De apotheek kan het helaas ook niet terugnemen voor andere mensen en zullen deze helaas vernietigen. Ze zou eens bij de verzekering kunnen informeren of daar een soort buffer voor is. Om medicijnen die wel zijn voorgeschreven door de huisarts, maar die u niet meer nodig heeft, of daar op de een of andere manier een regeling voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad doodzonde dat dit allemaal vernietigd wordt.
De regering zou daar eens iets aan moeten doen i.p.v. de ene bezuiniging na de andere wat de zorg betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er voor een groot gedeelte ook wel mee eens hoor. Vooral de bezuinigingen. Aan de andere kant. De apotheek kan ook niet aan de volgende patient garanderen dat dit product goed is bewaard. Ik werk in een apotheek, en je wil niet weten wat voor ranzigheid er soms aan die doosjes zit die ingeleverd worden, terwijl het net een maand geleden is opgehaald. Maar de regels zouden misschien iets versoepeld kunnen worden. Dat alles dezelfde dag na ophalen nog terug mag bijvoorbeeld.
Je mag inderdaad deze medicatie niet verkopen. Je zou dan zelfs strafbaar zijn wegens handel in verdovende middelen (morfine en Tramadol). Het enige watje kunt doen is het geven aan je huisarts of aan de apotheek. De Tramadol is dacht ik een (ook een) pijnstiller? Is dat alleen op doktersrecept verkrijgbaar? Morfine is zeker alleen op recept verkrijgbaar en kan ook echt niet zomaar door anderen gebruikt worden. Het kan dodelijk zijn. Morfine wordt verhandeld op de zwarte markt en dat is niet legaal. Je zal het verlies van de eigen bijdrage helaas moeten dragen. Inderdaad erg duur. De morfine is w.s. het duurste want Tramadol is ook online te verkrijgen en op zich niet zo heel erg duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er mee terug gaan naar de huisarts en uitleggen dat ze geen goede uitwerking op je lichaam hebben en hem vertellen dat je 140 euro wel veel geld vind om weg te gooien, zeker in jouw financiele situatie. Je kan je huisarts vragen een brief voor jou te maken voor je ziekenfonds waarin hij uit kan leggen dat je deze medicijnen niet meer kunt gebruiken (waarbij de oorzaak niet bij jou ligt) en of de ziekenfonds bereidt is deze kosten te verrekenen bij je eerstvolgende premiebetaling als jij een bewijs van inlevering bij je apotheek kan tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkere zaken dan zijn patienten die hij zelf die overtllige medicijnen ook heeft voorgeschreven? Wat is er belangrijker voor een huisarts dan zijn patienten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt dubossies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen enkel probleem om dit met je huisarts te bespreken, hij is er niet alleen voor lichamelijke maar ook voor maatschappelijke problemen.
Een plus voor het antwoord.
Kan je niet gewoon de situatie uitleggen aan de apotheker? Als je wat geluk hebt betaald hij je die terug.
En anders kan je hiervoor eerst schriftelijke toelating vragen aan je dokter zodat je deze kan laten zien aan je apotheker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is strafbaar dus ik zou het niet doen.