Als het goed is krijg je daar automatisch bericht van, van de SVB.

Hoe vraag ik een mantelzorgcompliment aan?
Als u zorgvrager bent en de juiste indicatie heeft van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of Bureau Jeugdzorg, hoeft u niets te doen. U ontvangt automatisch een aanvraagformulier van ons. Met dit aanvraagformulier kunt u een mantelzorger voordragen voor het mantelzorgcompliment.

Neem anders even contact op met de SVB als je niets ontvangen hebt en er wel recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je niet automatisch bericht hebben gehad, kun je deze vraag ook via Loket Z van je gemeente bij de SVB indienen.

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt het mantelzorgcompliment, en dat kun je niet aanvragen, alleen uitdelen.
Als iemand met een extramurale ABWZ-indicatie heeft voor minimaal 53 weken, dan hoort diegene een formulier voor het uitdelen van een mantelzorgcompliment te krijgen (zo niet, dan kan het aangevraagd worden).
Degene die het compliment moet krijgen, vult zijn/haar gegevens op dat formulier in, uitdeler en ontvanger tekenen beide, en 8 weken later zou je dan bericht moeten krijgen. In principe wordt het compliment uitbetaald op de Dag van de Mantelzorg, 10 november.

Als je mantelzorger bent voor iemand die niet de bovengenoemde indicatie heeft, kom je niet in aanmerking.