Zegt je gezicht iets over wie je bent?

dan bedoel ik b.v. de vorm van je ogen of lippen? b.v. kleine lippen, ben je dan een gesloten persoon? of grootte ogen, dan ben je heel open? zijn vast nog wel meer van die dingen te bedenken. of is dat allemaal absolute onzin?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat de meningen daarover verschillen. Zelf denk ik van niet. Emiel Ratelband heeft hier een boek over geschreven, somatologie genaamd. Ik heb het gelezen. Erg grappig maar ik zou het met een korreltje zout nemen.

Er zijn talloze boeken geschreven over lichaams- en gezichtskenmerken en karaktereigenschappen. Emile Ratelband had er vorig jaar nog een boek over uitgebracht (somatologie, de leer van je lijf) en ook bij bol.com zijn er boeken te koop over Siang mien, de Chinese kunst van het gezichten lezen. Of het onzin is kan ik je niet vertellen, wel valt het mij op dat deze boeken nogal in de "zweverige" hoek van de boekhandel terecht komen.

Ik weet wel dat bepaalde lijnen in het gezicht iets zeggen. Bijvoorbeeld een verticale lijn tussen de wenkbrouwen geeft vaak aan dat iemand zorgen heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100