Ik wil van mijn menstruatie af, ik mag geen hormonen. Zijn er nog andere opties om het niet meer te krijgen behalve je baarmoeder verwijderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zwanger worden lijkt me dan de enige optie ;)

Als je niet menstrueert is het risico op snel verouderen aanwezig. Ik ken iemand die met behulp van medicijnen kunstmatig menstrueert en de reden voor dit opwekken van de menstruatie is het tegengaan van het verouderingsproces. Hoe het precies zit zou ik moeten navragen. Toegevoegd na 1 minuut: Vraag het anders eens aan je huisarts.

*Heeft u geen kinderwens meer en wilt u kiezen voor definitieve anticonceptie dan kunt u kiezen voor een nieuwe methode van sterilisatie, de Essure-methode. Deze sterilisatie met Essure is in vergelijking met andere methoden betrouwbaarder, minder belastend en zeer vrouwvriendelijk.* Lees verder op de site.

Bronnen:
http://www.alantvrouw.nl/index.php?page_id=360&l=1

Is de Mirena-spiraal misschien een optie? Veel vrouwen menstrueren dan niet of nauwelijks meer. Je krijgt wel hormonen binnen, maar de dosis is vele malen kleiner dan bij zelfs een lichte pil. Zo laag, dat je eigen hormooncyclus intact blijft en je dus ook gewoon iedere maand ovuleert.

De Mirena spiraal is inderdaad een aanrader. Ook bij mij is er geen sprake meer van menstruatie. Ideaal! Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken. Op onderstaande link, die je verwijst naar de site van Mirena, wordt uitleg gegeven over voor wie de spiraal geschikt is. Ik vond het wel vervelend plaatsen (pijnlijker dan de gewone spiraal), maar dat schijnt per persoon te evrschillen. Vraag je huisarts even naar de mogelijkheden. daarbij is het zo dat de spiraal ook door de huisatrs geplaatst kan worden.

Bronnen:
http://www.mirena.nl/html/suits_it_me/index.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100