Ik wil van mijn menstruatie af, ik mag geen hormonen. Zijn er nog andere opties om het niet meer te krijgen behalve je baarmoeder verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (5)

Zwanger worden lijkt me dan de enige optie ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ja dat is ook maar 9 maanden dan komt het in alle hevigheid terug, enne... die tijd is geweest ;)
Als je niet menstrueert is het risico op snel verouderen aanwezig. Ik ken iemand die met behulp van medicijnen kunstmatig menstrueert en de reden voor dit opwekken van de menstruatie is het tegengaan van het verouderingsproces.
Hoe het precies zit zou ik moeten navragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag het anders eens aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Heeft u geen kinderwens meer en wilt u kiezen voor definitieve anticonceptie dan kunt u kiezen voor een nieuwe methode van sterilisatie, de Essure-methode. Deze sterilisatie met Essure is in vergelijking met andere methoden betrouwbaarder, minder belastend en zeer vrouwvriendelijk.*
Lees verder op de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat niet om anticonceptie, ik ben al gesterilliseerd. ik wil niet meer menstrueren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zoek ik verder ;)
Is de Mirena-spiraal misschien een optie? Veel vrouwen menstrueren dan niet of nauwelijks meer. Je krijgt wel hormonen binnen, maar de dosis is vele malen kleiner dan bij zelfs een lichte pil. Zo laag, dat je eigen hormooncyclus intact blijft en je dus ook gewoon iedere maand ovuleert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee mag ook niet... :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè bah! Tja, als je helemáál geen hormonen mag, ben ik bang dat je niets kunt doen aan je menstruatie. Het enige dat overblijft is namelijk operatief de hele boel weghalen, waardoor je kunstmatig in de overgang zou komen (iets dat bij noodgedwongen hysterectomie juist wordt bestreden met hormonen!), vroegtijdig last kan krijgen van botontkalking etc. Dat zou ik je dus *niet* aanraden. Waarom wil je eigenlijk van je menstruatie af? Heb je er zoveel last van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij hysterectomie de eierstokken laat zitten, kom je niet vervroegd in de overgang. Je hoeft dan geen hormonen in te nemen. Maar zo'n operatie, en vooral de opknapperiode daarna, is echt geen pretje. Toch is dit de enige manier om definitief te stoppen met menstrueren.
De Mirena spiraal is inderdaad een aanrader. Ook bij mij is er geen sprake meer van menstruatie. Ideaal!

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Op onderstaande link, die je verwijst naar de site van Mirena, wordt uitleg gegeven over voor wie de spiraal geschikt is.

Ik vond het wel vervelend plaatsen (pijnlijker dan de gewone spiraal), maar dat schijnt per persoon te evrschillen. Vraag je huisarts even naar de mogelijkheden. daarbij is het zo dat de spiraal ook door de huisatrs geplaatst kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor je reactie, maar ik mag dus geen hormonen, ook niet een klein beetje! ik wilde dit ook graag, of de prikpil maar ja... het risico op trombose is bij mij erg groot, heb een longembolie gehad, dus de dokter waagt zich er niet aan.