Als je in een kamer zit zonder raam open met de deur dicht is dan na een poos de zuurstof op?

Hier ben ik erg benieuwd naar want ik heb dit wel eens ergens gelezen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (5)

nou...... als we bij de oom van mijn man op visite zijn, hij lucht nooit..... dan hebben we naar een poosje inderdaad het idee dat we slaperig en duf worden....
dat komt echt wel door zuurstofgebrek, is niet gezond maar hij is er al wel 91 mee geworden......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de deur luchtdicht afsluit, dan zou het kunnen. Maar de meeste kamers zijn niet luchtdicht. Er komt altijd wel lucht door kieren of andere openingen.
bamibal
12 jaar geleden
Als alle kieren ook dicht zijn uiteindelijk wel. Afhankelijk van de grootte van de kamer kan het erg lang duren.
In een normaal huis zitten er altijd kieren in kozijnen en onder de deur. Hier komt voldoende zuurstof langs om het erg lang vol te houden.
Het antwoord is dan ook eigenlijk: als je alleen in zo'n kamer thuis zit zal het heeeeeel lang duren voor de zuurstof op is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, tenzij de kamer hermetisch is afgesloten, oftewel, luchtdicht, ofwel vacuum. Indien de kamer dus luchtdicht wordt afgesloten, houdt dit in, dat er geen lucht meer in of uit kan. Uiteindelijk raakt de zuurstof op en stik je.

Een kamer die niet hermetisch is afgesloten, bevat gaten en kieren, zelfs die je niet kunt zien. Er zal altijd lucht in en uit kunnen stromen, ook al is dit minimaal. Maar je kunt zeker onwel worden bij het gebrek aan frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vacuum is niet hetzelfde als luchtdicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat er toch ook niet? Er staat "oftewel luchtdicht, ófwel vacuum. Het luchdicht, slaat op het hermetische, het vacuum is een andere geboden optie. Vacuum staat natuurlijk niet gelijk aan luchtdicht.
Misschien uiteindelijk wel, maar dat duurt wel lang; ligt eraan hoe groot de kamer is
Trouwens als je ingeademd hebt, en dan weer uitademt, adem je ook nog zuurstof uit, ik geloof dat je 21% zuurstof inademt, en 17% Weer uitademt