Hoe kan je een 9-jarig kind in slaap krijgen?

Vooral met dit 'broeierig' weer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (14)

Paar goeie tikken met een knuppel ofzo, werkt altijd!
Maar nu ff serieus: weet niet of je lavendel druppels heb staan, hielp vroeger altijd erg goed voor mij, warme melk kan ook goed helpen.. Dat is eigenlijk het enige wat ik voor je kan bedenken
Groetjes, muisjee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door haar/hem warme thee te geven. Dan koelt het lichaam af. Ik zal een andere vraag voor je linken. veel tips al daar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kan ik met deze hitte goed in slaap komen. tik deze maar in bij het zoekbalkje. Suc6

Toegevoegd na 19 minuten:
Bij kinderen werkt mandarijn olie vaak heel goed! druppelen op het kussen of een aroma brandertje aan voor het naar bed gaan. wel uitblazen want een kind met een kaarsje alleen laten.......dat gaat natuurlijk niet!

De uitleg voor de warme thee:

Bij extreme hitte ben je al snel geneigd water met ijsklontjes drinken. Hoe kouder hoe beter, denk je. Maar dit heeft alleen maar een avérechts effect. Het ijskoude water laat je lichaamstemperatuur tijdelijk dalen. Dit wordt waargenomen door de thermosstaat in je hersenstam. De thermostaat zorgt ervoor dat je lichaamstemperatuur weer gaat stijgen, met als gevolg dat je het extra warm krijgt. Door lauwwarme (kruiden)thee te drinken gebeurt het tegenovergestelde. De hitte van de thee zorgt voor een tijdelijke verhoging van je lichaamstemperatuur. Daar reageert je lichaam op door snel je thermostaat lager te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te warm aankleden , beker water op zijn / haar kamer , deken uit de sloop , voor je kind naar bed gaat even de ramen open ( kan het ff lkkr doorwaaien) en evt een lauwe douche voordat hij / zij gaat slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed water of melk drinken voor het slapen gaan zorgt voor een goede stofwisseling en zorgt voor goed en snel slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm douchen voor het naar bed gaan. Wanneer je er onder weg komt daalt je lichaamstemperatuur waardoor je moe word. En de omgeving voelt eventjes koeler aan omdat je zelf warm bent.

Wat bij mijn nichtje helpt is: naast haar bed gaan zitten met mijn hoofd dicht bij haar gaan liggen en een beetje een verhaal vertellen. Dan steeds langzamer en zachter praten en op het laatst zelf mijn ogen dichtdoen. Dan doet zij ook haar ogen dicht. Meestal slaapt ze dan zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En verder niet teveel aandacht aan besteden in de trant van: Slaap je nu nog niet, het is al zo laat, en morgen moet je vroeg op. dat weet t kind zelf ook wel
Door het moeten gaan slapen, blijf je echt klaarwakker.
anneliez
12 jaar geleden
Door het kind warme melk te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broertje en ik sliepen als tiener op zolder en 's zomers was het altijd erg heet, waardoor we gewoon niet lekker konden slapen. Daarom heeft mijn moeder een airco gekocht -> en eigenlijk was het probleem toen opgelost.

Dit was een kleine toevoeging van mij (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door mijn verblijven in Griekenland heb ik geleerd dat je bij warmte je hoofd en je voeten koel moet houden.
Nu is het hoofd niet zo relevant maar de voeten buiten het dekbed geeft wel wat verlichting, vooral als er een ventilator in de kamer aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip: Aai hem/haar bij zijn/haar neus, dan word hij/zij rustig.

xx Cookje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon sliep ook slecht in vroeger. Ik heb hem op een gegeven moment een uurtje later naar bed laten gaan en hij sliep zo!

als hij op tijd naar bed ging, sliep in midden in de nacht nog niet. Uurtje later en hij sliep zo. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een koud washandje naast het bed, een been over het dekbed en eentje eronder en onder een lakentje slapen! werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slapen kan je niet afdwingen, en een 9-jarig kind snapt dat het vervelend is dat hij niet slaapt maar kan er zelf ook niets aan doen.
Een uurtje later naar bed vind ik een goed advies, maar je kan hem ook lekker laten lezen/stripboek kijken ín bed tot hij moe genoeg is, en uitleggen dat hij het dan zelf mag wegleggen en gaan slapen. Misschien dat hij de eerste keer zo lang mogelijk blijft lezen maar na een tijdje voelt hij wanneer hij "klaar" is om te gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dat niet met een ventilater ? zie dat nog nergens staan maar dat helpt wel. gewoon een kleintje ! en niet te hard