Hoe kom je aan koude voeten als je gaat slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een betere vraag zou zijn: Hoe kom je d'r vanaf!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee ook Skusme ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dat heb ik ook altijd ;)

Antwoorden (4)

Dan is je bloedcirculatie niet goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dieet volgt met weinig koolhydraten en weinig vetten krijg je ook koude voeten.
Dat heb ik toch altijd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk had je dan ook al koude voeten voordat je ging slapen, bijvoorbeeld door een minder goede doorbloeding, doordat je een tijd hebt stilgezeten.
Als je in een lekker warm bed gaat liggen, voel je ineens hoe koud je voeten zijn.
Tip: voor je gaat slapen een wisseldouche op je voeten zetten: warm, koud, warm, koud (eindigen met koud!). Dats timuleert de doorbloeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt doordat 's nachts het bloed minder hard wordt rondgepompt op die plaats, het lichaam wil namelijk alleen de vitale organen van (genoeg energie, bloed) voorzien, en die zitten vooral in de borstholte. In en rond je voeten liggen geen vitale organen, dus kan daar best wat minder bloed stromen/minder energie (welke warmte veroorzaakt) aan afgegeven worden.