Plekje op gezicht. Moet ik me zorgen maken?

Al een tijdje heb ik een plekje op mijn gezicht. Het lijkt erop dat de laatste tijd dit plekje iets gegroeid is. Zelf ben ik bang dat het niet goed is, aangezien het echt een verdikking is.

Op de foto is het plekje te zien onder de rode pijl. Wat denken jullie? Moet ik me hier zorgen over maken of zal het niets zijn?

O ja, misschien ook handig om te weten: als kind heb ik me heel vaak verbrand in de zon, heb nu schouders vol met moedervlekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ziet er niet dramatisch uit, maar het is natuurlijk niet mooi om te zien.
Het kan een verstopt talgkliertje zijn of een wratje o.i.d.. Er zijn heel veel mensen met zo'n bobbeltje op hun gezicht.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Die kan goed zien wat het is en je eventueel doorverwijzen om het weg te laten halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is een beetje een vraag naar de bekende weg. Ik heb geen idee of je je zorgen moet maken. Dat is voor leken niet te beoordelen, en voor deskundigen waarschijnlijk ook niet op basis van een foto. Omdat het vaak ook belangrijk is hoe een plekje voelt. Maar gezien het feit dat je het vraagt, maak je je er al wel zorgen over. Dus gewoon even naar de huisarts om het te laten checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Als hij het nodig vindt dat zal hij het bevriezen, en dan ben je er vanaf. Ik heb er zo al verschillende laten weghalen. Momenteel ga ik wel regelmatig op controle bij de dermatoloog. En ja, het kan komen door verbranding door de zon vroeger.
Mààr het kan ook helemaal iets anders zijn, want er zijn zoveel oorzaken voor een plekje.
Het kan ook volkomen onschuldig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je je zorgen maak moet je even naar de huisarts gaan. Je moet kijken of het hol of bol is, wanneer het hol is kan het nog wel eens iets ergs zijn(eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dermatoloog,die is hier beter in dan een huisarts.Eventueel moet een biopsie genomen worden om te zien of het kwaadaardig is.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dan zul je eerst naar de huisarts moeten voor een verwijzing.
fremar
12 jaar geleden
Hier in België niet,kan je zo bij de specialist terecht.
ga naar een arts toe. als je iets zelf niet vertrouw kun je het beter laten onderzoek.