Hoeveel calorieen mag een dertienjarige bij een dieet?

Mijn dochter doet een dieet en ik wil graag weten hoeveel calorieen ze mag. ik weet niet of het uitmaakt maar ze is ongeveer 1.72 lang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat ze een dieet doet bij een voedingsdeskundige en niet op eigen houtje, want op die leeftijd is een dieet niet goed voor je. Haar lichaam is in de groei en heeft voldoende voedingsstoffen nodig.
Vraag het dus aan degene bij wie ze in behandeling is, die weet de precieze details.

Toegevoegd na 2 minuten:
Is het trouwens een dieet om af te vallen of om aan te komen?
Een wat hoger of lager BMI zegt niet zoveel tijdens de puberteit. Elk lichaam ontwikkelt zich anders. Vaak is een dieet niet nodig, gewoon niet te veel koekjes en chips, beetje gezond eten en lekker bewegen.
12 jaar geleden
Een dieet is niet goed voor een dertien jarige. Meer bewegen en goed voedsel eten is veel belangrijker. Niet naar de calorieen kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dieten, want op die manier blijft ze haar hele leven jojo-en. Dat wil je haar toch niet aandoen?
anneliez
12 jaar geleden
calorieen moet je niet naar kijken. ze is nog te jong. gewoon veel sporten en bewegen, en genoeg gezonde dingen eten (zoals 2 stuks fruit, een paar sneedjes brood enz.). daar val je ook bij af zonder te jojo'en, en je krijgt genoeg vitaminen binnen.